73 entry daha
  • önceki: (bkz: üsküp /@lonelycowboy)

üsküp'te sabah kısa bir şehir turundan sonra kosova'ya doğru hareket ettik.
    üsküp'ten kosova'nın başkenti priştina'ya giden bir yol var. sınırdan sonra bir eski yol var. bir de yeni otoban yapılmış. bu yolun geçtiği güzergah çok dağlık ve virajlı. ilk başta dağlara tüneller açarak otobanı inşa etmeyi düşünmüşler. sonra viyadüklerle yapmakta karar kılmışlar. harika bir yol. o yolda motosiklet kullanmak isterdim. viyadükler güzel manzaralar oluşturuyor.

priştina'da bir yerde 1. murat türbesi var. bir ev var yanında da bir türbe var. evin içinde çok fazla bir şey yok. zaten osmanlı padişahları bir ikisi dışında ilgimi çekmediği için ben, evi hemen kendim dolaşıp, girişteki dinlenme odasında padişah gibi köşeye çekilip oturdum. grubun geri kalanı evdeki bir görevliyle dolaştılar. dışardaki türbenin önünde de çok yaşlı bir ağaç var. benim ilgimi bu ağaç daha çok çekti.

priştina'da görmeye değer bir şey olmadığı için şehir merkezine gitmeden prizen'e geçtik.

şirin bir kent. bir yamaçta renkli güzel görünümlü evler vardı. yine içinde bir akarsu var. bu akarsuyun üzerinde yine bir osmanlı köprüsü. pek fazla gezecek bir yer yok.

yine alevilikle ilgili bir dergah da vardı ama artık yorulmuş olduğum için bir de yerel rehber çok fazla konuştuğu için pek dinlemek istemedim anlattıklarını.

prizren'de bütün resmi tabelalarda arnavutça, sırpça ve türkçe olmak üzere 3 farklı dil kullanılıyor. şehirdeki esnaf türkçe biliyor. öğle yemeği için bir restorana oturmuştuk, çalışanlar hep türkçe biliyordu.

bir de şehirde odunculuk var. bir çok yerde odun depoları var.

kosova'da pek görülmeye değer bir şey yoktu. rehberimiz de demişti zaten. ben sadece farklı bir ülkeye girmiş olmak, o ülkeyi de görmüş olmak için gittim. gitmeyip üsküp'te de gezilebilirdi.

gece kalmak için üsküp'e döndük. son gece yağmur vardı yine de çıkıp biraz daha dolaştım. aynı bardı barda aynı biraları içtim. yine aynı otelde kaldık. sabah da oradan üsküp havaalanına gidip türkiye'ye dönerek bu güzel, unutmayacağım turu bitirmiş oldum.

yaşlı ağaç

(bkz: balkan turu /@lonelycowboy)