• --- spoiler ---

    oyunla ilgili eleştirilecek en büyük kısım yok işte başlarken deathclaw öldürmüşüz falan değil amk. yahu ana quest ile alakalı herşeyi ama nerdeyse herşeyi istemeye istemeye yaptım. hiç bir seçenek içime tam oturmadığı için (brotherhood, railroad ve institute) istemeyerek institute'un başına geçtim, istemeyerek milleti öldürdüm falan. hakikaten hayal kırıklığı yarattı bende.

    yani orada bana bırakacaksın seçimi. brotherhood'u öldürmeden, işte railroad'u patlatmadan bir seçenek vereceksin bana. bu seçeneği veremiyorsan yapma amk oyun.
    --- spoiler ---
  • fakir olduğum için oynayamadığım oyun
  • --- spoiler ---

    bilim ve teknolojiye karşı olanların şiddetle oynaması gereken oyun. içinizdeki vatanperver ve komünizm karşıtı duyguları bu oyunla tatmin edebilir ve hatta dibine kibrit suyu dökebilirsiniz!

    --- spoiler ---

    şimdi böyle yazınca aklıma geldi, hakikaten bize her yer boston.
  • oynamadım. yancı oldum kahvedeki dayılar gibi. şahane bir şeye benziyor. menüsü gayet sade ve ucuz gözüküyor dışarıdan bakınca. ama sanırım ucuz değil. neyse gelsin çaylar gitsin çaylar olmadı benim yancılıkta, öyle kuru kuruya izledim. ama iyi oyun
  • fallout romantiklerinin yorumlarının aksine bana göre mükemmele yakın olmuş oyun.power armorla ilgili herşey(craftingden fusion core a kadar)oldukça isabetli ve eğlenceli olmuş.haritanın güneyinde buzdolabının içinde 200 küsür yıldır duran çocuk koyma fikri kiminse tebrik ediyorum.storylineda gördüğüm kadarıyla çinle ilgili birşey olmaması üzdü.son olarak preston garvey görevleri bir yerden sonra inanılmaz sıkıcı oluyor.
  • ben de eksik kalmayim

    oynadigim 90 saatin sonunda survival derecesinde onume gelene tek cektigim oyun oldu. elestirmek icin soylemiyorum, aksine oyun bitmesin diye girmedigim delik, toplamadigim cer cop kalmadi.

    ilk 60 saat civarini sadece unique silahlari bulmak ve level yukseltmek icin tekrar eden gorevleri yaparak gecirdim, hic bir main quest'e girmedim. bu sirada elimde 20 civari fusion core, zilyon cesit power armor, luck perkleriyle her silah icin (ballistic takiliyorum - energy, laser, gauss vs. girmedim o islere) 1000 uzeri mermi birikti. fat man, missile launcher, legendary ivir zivirlari saymiyorum bile hepsi dolapta. power armor'u sirf laf olsun diye arkadasa oyunu gostermek icin giydim, yoksa bir kere bile armor ile gorev yapmadim.

    an itibariyle ninja, bloody mess, combat, rifle, gunslinger, idiot savant, sniper, penetrator, lockpick, mister sandman, scrounger maximum seviyede. level daha 49.

    kesfettigim lokasyonlarin sayisi 230, 104 lokayson temizlemisim. 1 main quest, 13 side quest yapmisim (yani daha yolu var)

    mirelurk queen'i oldurmek 30-40 saniye aldi.

    bundan sonra buzlu badem ile fantazi yaparak oyunu bitirecegim herhalde.

    simdi gelelim elestiriye:

    kesinlikle dialog konusnuda sikinti var. eski oyunlardaki cevaba gore oyunun sekillenme olayi cok onemliymis onu anladim. diger konu da oyunun zorluk derecesi. perkleri yukseltip unique bir kac silah aldiktan sonra embesil gibi dusmana dalmadiktan sonra zorluk derecesinin hic bir onemi kalmamis. catir catir indiriyorsunuz. bence bethesda kesinlikle zorluk derecesindeki dengeyi tutturamamis. new vegas'ta oyunu orta zorlukta bitirince sevinmistim. simdi survival'da tatar ramazan gibi geziyorum.

    ancak zorluk konusu benim oyundan zevk almami engellemedi. save alip daha dandik silahlarla ya da baska sacma sapan stratejilerle sansimi deneyip oyun suresini uzatmaya calisiyorum. zaten kafami dagitsin diye oynuyorum oyle 20 saatte bitireyim diye bir niyetim yok.

    bu arada settlement olayina da hic girmedim, sanctuary'de bi derme catma kulube, iki misir ektim bakayim nedir ne degildir diye. belki sikilmaya baslarsam oyunun settlement modu da oyalar gibi gorunuyor. hani is guc yokken bi hafta sonu oturum kendime duzgun bir koy yaparim, kafama gore dayarim doserim vs. ama once bizim veledi bulmak lazim.

    bence oyun olmus, zorluk konusu ve dialoglardaki eksikler disinda immersive open world oyun tadini fazlasiyla veriyor. konsolun hakkini vermese de grafikler kesinlikle kabul edilebilir. yaratilan atmosfer basarili, dusman cesitliligi fena degil ama haritaya oranla bence biraz eksik, iki uc tane daha cesit katilabilirdi ya da sentry bot'lari falan biraz daha sik ortaya cikar hale getirebilirlerdi.

    main quest'e daha hic ellemedigim icin asil senaryo hakkinda yorum yapmayacagim.

    yaptigim side questler icinde kendimi en cok railroad'a yakin hissettim. diger butun fraksiyonlari isim bittigi zaman yoketmeyi dusunuyorum. en son da railroad'dakilerin kafasina sikacagim elbette. ben ideoloji insani degilim, adamin kafasina sikarim.
  • sanırım en iyi özetleyen video budur:

    https://www.youtube.com/watch?v=y1yj4n1fnx0
  • 3 adet yeni dlc'si bu adreste açıklandı.
  • dice awards'ta yılın oyunu ödülünü kazanmıştır. hak ediyor mu işte burası tartışılır.
hesabın var mı? giriş yap