şükela:  tümü | bugün
  • ayni kitapta muzikolog gomidasin derlemelerine rastlamak mumkundur.
  • müzik, yapılabilmek için çalgıları olması gereken bir olaydır. örneklersek tar, veya saz türk icadıdır, kanun türk icadıdır. sadece davulla müzik yapılmaz, ama davul zaten yahudi icadıdır; aynen darbuka nın arap icadı olduğu gibi.

    başka milletlerin çalgılarıyla yapılan müzikler, o milletlerin ismini taşır. örneklersek; "türkçe sözlü batı müziği" diyoruz. neden diyoruz bunu? çünkü batı çalgılarıyla yapıyoruz, ama türkçe yapıyoruz.

    veyahut arabesk diyoruz; neden diyoruz? çünkü arap tarzını kullanarak, arap kültüründen gelen çalgıları kullanıyoruz.

    işte bu gün salt bir şekilde kürt müziğinden veyahut kürt folklöründen bu yüzden bahsedemiyoruz. çünkü kürtlerin kendilerine ait herhangi bir halk dansı veya çalgısı yoktur. halay, 4000 senelik türk icadıdır, nevruz; binlerce senelik türk bayramıdır.

    velhasıl kendilerine ait halk dansı veya çalgısı olmayan bir topluluğun müziği olduğunu iddia etmek bilimsel bir tutum değildir, dolayısıyla kürt müziği diye bir şey yoktur. ancak; "kürtçe sözlü x müzik" vardır.

    düzenleme, bilgi : folklör, halkların henüz birbirleriyle tam olarak etkileşmeden kendi aralarında bir takım olayları, efsaneleri tiyatral olarak anlatması veya kültürel eğlence olayıdır. bunu yaparlarken insanlar bir takım çalgılarla "müzik" yapmışlardır. bu çalgılar zamanla insanların, toplumların kabulünü görmüş ve kullanılmıştır.

    zaten "müzik" çalgıyla yapılır. bir takım andavallar müziğin vokal olarak tek sesli ve çalgısız olarak yapıldığını söyleyebilir, inanmayınız; sallama sanatının en uç örneklerindendir. uydurmadır, yalandır. tek vokal olarak şarkı söylenir, ağıt yakılır; müzik yapılmaz. karakteristiği vokale bağlı tek sesli olan müzik olmaz. saçmadır. müziği oluşturan şey notalardır.

    kızılderili müziği vardır, afrika kabilelerinin de kendine ait müziği vardır; ancak kim ne derse desin bu bağlamda "kürt müziği" yoktur. ancak kürtlerin yaptığı müzik veya kürtçe sözlü müzik olabilir ki, herkes istediğini yapabilir.

    mecburi düzenleme, edit büdüt : her şeyle her şekilde müzik yapılabilir, osuruğum dahi müzik aletidir demek, bu gün akademik olan okutulan, akademisyenleri tarafından icra edilmesi daha hoş olan bilimsel bir dalı aşağılamaktır. ibrahim tatlıses'çiliktir, barbaros hayreddin'ciliktir, fanatik derecede ajdar hayranlığıdır. mozart'ın anasına, zeki müren'in bacısına, fazıl say'ın sülalesine küfürdür. yapmayın güzellerim, etmeyin evlatlarım.
  • zuber salih tarafından söylenen sebah el xer'in de içinde olduğu müzik çeşidi. bu nasıl bir ses nasıl bir melodi anlamadım arka arkaya 25-30 kere bıkmadan dinlenebilir. çok rahatlkla.

    http://www.youtube.com/watch?v=isytuerfzpe
  • millet özeliği taşımayan insanların yaptığı, kendilerine sadece dil unsuruyla bağlı olan müziktir. van kedisi, kangal, halay gibi değerleri ve güzellikleri kürt faşizmine araç yapan ideolojinin propaganda yöntemlerinden biridir.
  • türk müziğinin üniter yapısına yöneltilmiş bölücü bir tehdittir. (bkz: sözde kürt müziği)*
  • (bkz: dengbej)
    (bkz: mihemed sexo)
    (bkz: aram tigran)
    (bkz: sivan perwer)
  • birazda budur.ararat'dir,munzur'dur,karacadag'dir.http://www.youtube.com/…t=1&list=pl419995e0d11f22ce
  • kürt kökenli bir vatandaşımda tuhafıma gitti nedense bu başlık.

    yunanistana gitmiştim bir kaç sene evvel.atinada metroda beklerken arkadan bir ezgiler geliyor.udlu kanunlu kemanlı ezgiler.orda öylece sabitlenip müziği dinlemek isterdim.o kadar bizden o kadar rahatlatıcı bir ezgiydi ki anlatamam.

    herşeyi kategorize etme eğilimimiz müziğe de bulaştı galiba.müzik,toplumun aştığı handikaplardan, savaşlardan,devrimlerden,acılardan,bunalımlarından,facialarından,zaferlerinden beslenen bir şey.masanızın üstüne bıraktığınız bardak gibi orda öylece hareketsiz duran etkisiz eleman değil.bundan dolayı duru saf katışıksız bir kürt müziğinden,türk müziğinden,alman müziğinden bahsetmek pek mümkün değil.yunanistanda başıma gelenden sonra bunu düşündüm.bizim komsumuz olan bir ülkede sana o kadar yakın bir ezgi yakalıyorsun ki hayran kalıyorsun.herşey iç içe geçmiş esasında.

    ben ermenice şarkılar dinlediğimde tek bir sözük anlamasam bile duygulanırım.kürtçe müzik dinleyen ama kürtçe bilmeyen dostlarda böyledir eminim.müziğin dili evrensel çünkü.bundan dolayı müziği alman müziği,afrika müziği diye ayırmak çok mantıklı değil.tek bir ırka has bir müzikten bahsetmek olanaksız çünkü.

    aram tigran ermeni asıllı kürtçe müzik yapan bir sanatçıydı mesela.şivan perwer in pek çok şarkısı türkçeye çevrilmiştir.tatyos efendi ermeni asıllıydı türkçe parçalar yarattı.ezgileri 300 senede geçse, türk müziğinde!! yarattığı etkisi geçmeyecek.rakılı mezeli ortamlarda şarkıları hep söylenecek.

    şimdi hangi sınıfa yazacaksın bunları?adamlar sanatçı.kürtçede müzik yapar ermenicede türkçede.önemli olan hangi dilde müzik yaptığı değil.tek bir sözcük anlamadığınızda bile icra ettikleri müzik ruhunuza dokunabilmesidir.müziği güzellğide burdan geliyor zaten.herhangi bir ülkenin -ırkın tekelinde olmamasından.

    ha şu olabilir kürtçe şarkılar söylemiş sanatçılar incelenebilir belki.kronolojisi tutulabilir ama böyle bir sınıflandırma yapmayı açıkçası hiç bir ırk için çok doğru bulmuyorum.