• yaşamı boyunca sol dünya görüşünü benimsemiş ve çeşitli engellerle karşılaşsa da italyan direniş hareketine bağlı kalmış sanatçı. sinemaya jean renoir imzalı une partie de campagne/bir kır eğlencesi adlı filmde yönetmen yardımcılığı yaparak adım atmıştır. ilk filmi 1943 tarihli ossessione/tutku, yeni gerçekcilik akımının ilk örneklerindendir.
  • ozellikle hayrani oldugum yazar thomas mann'in venedikte olum adli romanindan sinemaya uyarladigi filmi ile dikkatimi cekmis italyan yeni gercekciligi'nin onde gelen isimlerinden olan yonetmen.
    gecen yil anadolu universitesi'nde tum onemli filmleri gosterilen visconti, italyan ve dunya sinemasinin temel taslarindandir.
  • ''beni film yapmaya iten, her şeyden önce, yaşayan insanlarla ilgili olaylar aracılığıyla değil, olayların tam ortasında yaşayan insanlarla ilgili öyküler anlatmak gereğidir.''

    ''beni ilgilendiren, insana dayalı bir sinemadır. insanın en basit hareketleri, davranışı, duyguları ve içgüdüleri, onu çevreleyen eşyaya bir şiir ve titreşim getirebilirler. insan varlığının etkisi, görüntülere egemen olabilecek tek şeydir. yarattığı atmosfer ve ihtiraslarının canlı varlığı, onlara hayat ve boyut verir. ve ekranda gözükmediği her an, her şeye bir 'natürmort' görünümü verir.''

    'nedir yeni gerçekçilik? bu bir çıkış noktasıdır. ama neredeyse bir dövme gibi bize basılan anlamsız bir etiket gibi kullanılmaya başladı sanıyorum. bir yöntemi anlatmak yerine, bu neredeyse bir sınır, bir kural haline geliyor. sınırlara ihtiyacımız var mı? sınırlar tembeller veya dengelerini çabucak yitirenler için değil midir?''

    sözlerini sölemiş usta yönetmendir.

    ayriyetten eşcinselliği ile bilinen visconti, alain delon a hayranlığını gizlememiş ve rocco e i suoi fratelli filmdindeki alain delon un rolü ona armağanı gibidir.
  • 1906 milano doğumludur. milanolu çok eski bir ailenin çocuğudur. 30 yaşında paris'e giderek jean renoir'in yardımcısı olarak sinemaya atılmıştır. italyan romancı giovanni verga'nın bir romanını beyaz perdeye aktarmak istemiş ancak ama zamanın faşist rejimi buna engel olmuştur.
  • dört ünlü italyan yönetmenin çektiği birer bölümden oluşan boccaccio '70 filminde "iş" (il lavoro) adlı bölümün yönetmenidir.
  • 69 yaşında ölen italyan yönetmen ya da yeni gerçekçiliğin akımını başlatan yüce insan. ölmeden önce 18 tane lezzetli ve birbirinden doyumsuz filmler bırakmıştır. fakat bunların içinden en güzeli belissima ve düşman kardeşlerdir. ayrıca bu filmler cannes'te bir çok ödüller toplamıştır. ilginç olan ise viscontinin 30 yaşından sonra bu işlere başlaması.
  • filmleri aşağı yukarı 3 saat süren adam. tabii bir saatin 70 dakika olduğunu varsayarak.

    en sevdiklerim, rocco e i suoi fratelli, il gattopardo, venedik'te ölüm (morte e venezia). gattopardo'da anlattığı gibi kendisi aristokrattır, bazısına soğuk gelebilir; lakin duyarlı, arzulu, umutlu biri. her şeyle karşılaşmaya, anlamaya meraklı.

    the postman always rings twice'ın aslı, önceki çekimi olan ossessione de güzeldir. venedik'te ölüm aslında alman sorunları üçlemesi diye bir buketin içindeymiş. bunların arasında ludwig' de bulunuyor; ilginç film çıkabilir. bir edebiyat aşığı olan visconti'nin 1957'de siyah beyaz le notti bianche'yi (beyaz geceler) çekmesi saşırtıcı sayılmamalıdır, dostoyevski hayranlarına tüyo. hepsini andıktan sonra bir solcu ağıt ve sol dünya okuması olan la terra trema'yı (yer sarsılıyor) anmamak sadakatsizlik olur.

    (bkz: lombard/@ibisile)
    (bkz: venedik'te ölüm/@ibisile)
  • (bkz: il gattopardo)
hesabın var mı? giriş yap