şükela:  tümü | bugün
  • beastie boys'un ciktiginda ticari olarak hayal kirikligi yasatsa da, degeri sonradan anlasilmis 1989 tarihli hip hop albumu. produktorlugunu dust brothers yapmistir.
  • bu albümün bi kısım fanı çok zor bir işe kalkışmışlar nette; albümdeki tüm sample ve referansları çözebilmek için kasmaktalar.albüm hakkında bugüne kadar bilmediğiniz şeyler için buyrunuz şu adrese:

    http://www.moire.com/beastieboys/samples/
  • beastie boys'un artık fenomen olmuş albümüdür bu. james brown'dan afrika bambaataa'ya, funky four plus one'dan cameo'ya kadar sayısız oldskool funk ve rap gruplarının şarkıları sample edilmiştir. hayvansı çocuklarımız country bile patlatmıştır bu albümde.buyrun track list'e:

    1) to all the girls
    2) shake your rump
    3) johnny ryall
    4) eggman
    5) high plains drifter
    6) sounds of science
    7) 3-minute rule
    8) hey ladies
    9) 5-piece chicken dinner
    10) looking down the barrel of a gun
    11) car thief
    12) what comes around
    13) shadrach
    14) ask for janice
    15) b boy bouillabaisse:
    -59 chrystie street
    -get on the mic
    -stop that train
    -year and a day
    -hello brooklyn
    -dropping names
    -lay it on me
    -mike on the mic
    -a.w.o.l.
  • ilk albümlerinde* hiphop'u rock ile kesiştiren beastie boys, the dust brothers'ın prodüktörlüğünde kaydedilen "paul's boutique" ile öyle bir noktaya yöneliyor ki, müziklerine hiphop demek çok zayıf bir tanımlama kalıyor. "paul's boutique" şüphesiz rap müzik tarihinde yaratılmış en orijinal eser. hiphop'u sevin ya da nefret edin, saygı duyun ya da dalga geçin, ama şunu iyi bilin: bu albümü dinlemeden hiphop hakkında yapacağınız -olumlu ya da olumsuz- yorumlar en hafif deyimiyle eksik kalacak, en ağır söylemle ise değersiz olacaktır.

    "paul's boutique"de yer alan müzik türlerinden bahsedelim: hiphop, punk, ambient, rock, tekno, pop, funk; daha ne olsun? "paul's boutique"in asıl önemi içinde bu kadar çok ve farklı kutupdaki müzikal türe yer vermiş olması değildir; bunu sırıtmadan başarabilmesindedir. böylesine bir potpuri rahatlıkla bir fiyaskoya, saçmasapan bir karmaşaya dönüşebilirdi, ama beastie boys yaptığı işin hakkını vermiştir.

    açılıştaki to all the girls funky bir bas tınısına sahiptir; 1 dakikadan biraz daha uzun sürer ve albümün en ambient anına tekabül eder. shake your rump, johnny ryall, high plains drifter gibi parçalar hiphop'un oldskool ruhuna selam ederken, yenilikçi müzikal altyapılarıyla albümün şaşırtıcı gidişatı için de yol gösterici olmaktadırlar. the sounds of science bir hiphop şarkısı ne kadar rap olabilirse o kadar rap, ne kadar punk olabilirse o kadar da punk'tır. hey ladies ile kızlara bir kez daha selam çakan canavarlar, looking down the barrel of a gun ile elektro gitarın bir rap şarkısına katabileceği şeyin ne kadar çok olabileceğinin en somut örneğini verirler (fight for your right'ı tenzih edebiliriz tabii). albümde en çok değinilmesi gereken şarkıysa finaldeki 12 küsür dakikalık b-boy boullabaisse'dir. bu tam anlamıyla bir rap potpurisidir; 9 şarkıdan oluşur, herbiri birbirinden gösterişli, sağlam ve funky eserlerdir bunlar.

    aslına bakarsanız "paul's boutique"i anlatmak veya anlamak değil, dinlemek lazım gelir. grup için ticari anlamda büyük bir hayal kırıklığı olan albüm, düşünsel anlamda grup üyelerinin algı kapılarını sonuna kadar açmış ve uzun vadeli bakıldığında beastie boys'un bu kadar büyük bir grup olmasındaki en önemli yapıt olmuştur. "paul's boutique"dan sonra, bırakın hiphop'u, genel olarak müzik bir daha asla eskisi gibi olmayacaktır.
  • albümün sadece japon versiyonlarında ve birkaç rare bootleg'de bulunabilecek, en son parça a.w.o.l.'dan sonra gelen daha önce yayınlanmamış b-side parçalara da göz atmak lazım sırasıyla:

    - 33% god
    - dis yourself in 89 (just do it)
    - and what you give is what you get
    - some dumb cop gave me two tickets already
    - caught in the middle of a 3 way mix
    - your sister s def (bu parçada sanırım biz markie rap yapıyor)

    edit: böyle efsane albüme böyle efsane b-sidelar yakışır zaten, parçaların herbiri sample hazinesi.
  • chuck d'ye göre albümün çıktığı yıl siyahların büyük çoğunluğu beastie boys'tan beyaz oldukları için nefret ediyorlar, onların rap yaptıklarını kabullenmek istemiyorlarmış. albümü duyduktan sonra da aynı tepkiler devam etmiş ancak çoğu siyahın içinden geçip de açıklayamadığı gerçek o zamana kadar yapılmış en sağlam hip hop albümü olduğu ve sample tekniğinin tek kelimeyle inanılmaz olduğuymuş.
  • şimdilik sadece londra top shop'larda muh-te-şem tasarımlı çantaları bulunabilen marka.
  • 20. yılı sebebiyle özel basımları piyasaya sürülen efsane albüm. acı umut'a konu olsun istiyorum: ''paul's boutique özel basımını alamadığı için karısına çaydanlık atıp zorla acılı doğanay şalgam suyu içirten koca''. *

    http://beta.paulsboutique.beastieboys.com/
  • bazen logo büyüklüğünü acaib abartan bir çanta markası. ya da çok çocuksu çantalar mı yapıyor ben mi fazla yaşlı kaçıyorum karar veremedim.

    http://www.pauls-boutique.com/
  • 1989 tarihli beastie boys klasiği.

    o kadar yenilikçi, farklı ve başına buyruk bir eserdir ki, ilk çıktığı zamanlarda tam anlamıyla benimsenemediği için finansal başarısızlık yaşamış ve değeri sonradan anlaşılmıştır. bırakın 1989'u, şimdilerde bile anlaşılması zor olan ve gizemini koruyan bir albümdür çünkü sayısız popüler kültür ögesine değinmektedir.

    prodüksiyon beastie boys'a yakışacak şekilde çok kalitelidir. bunda the dust brothers ile çalışmanın avantajı da var elbette. akla gelebilecek onlarca önemli sanatçıdan sayısız sample toplanmış ve büyük bir ustalıkla ortaya güzel bir sonuç çıkarılmıştır. bu özelliği albüme rap müzik tarihinin en kompleks prodüksiyonlu albümlerinden biri olma ayrıcalığını kazandırır.

    kanımca beastie boys'un en iyi albümüdür, ve elbette rap müzik tarihindeki yerini çoktan almıştır.