• insanın içten içe iyilik yapmaya meyilli olduğunu söyleyip, default modunun iyi olduğunu iddia edip, arkasından iyiliği çıkar için yaptığını iddia eden meczup.

    e iyi de madem insanın fıtratında iyilik var, o zaman iyiliği çıkar için yapıyor diyemezsin. madem insan iyiliği çıkar için yapıyor, o zaman insanının fıtratında iyilik var diyemezsin.

    yazdığı saçma sapan şeyleri çürütmek için argüman oluşturmaya gerek yok, kendisi zaten önceki paragrafta yazdığını sonraki paragrafta çürütüyor.
  • kafası islamcı çerçevede çalıştığı için salt amaç kabul edemiyor bazı şeyleri. amaca giden araç yüzyıllardır en iyi bildikleri şey olduğundan, başka bir şeyi kafa kabullenemiyor artık. büyük saçmalıyor, sırf kendi fikrini empoze edebilmek uğruna da bakir beyinleri manipule eden kişi.

    bir ateistin hiç tanınmadığı bir ortamda, sokakta yürürken, muhtaç birisine yardım etmesi nasıl bir fayda-çıkar çıtasına yükseltilebilir? verdiğim bir parça ekmek onu mutlu eder, çevremde beni tanıyan kimse yok, beni yüceltecek bir kişi, sonuç yok. salt yardım, paylaşım.

    insan sevmek, hayvan sevmek, yardımsever olmak, aşk, özlem gibi acaip karmaşık ve sebebi olmayan şeyler. bir sebebi yok bu sevginin. seviyorsun işte. bazen hatta "lan ben neden şuna aşık oldum, ne salağım" dediğin zamanlarda değiştirecek gücün olmuyor yanlışını bilmene rağmen.

    inancını sorgulamaya bile cesaret edemeyen, sadece korktuğu için iyi insanmış gibi davranan, inançlıyken bile yaptığı kötülüklere inanç altyapısı oluşturmaktan çekinmeyen, korkularının sebebi inançların yıkılması ile neye dönüşeceğinden kendisinin bile emin olamadığı milyarlarca insanla sebebi onlarca fikir yürütme ile sadece tahmin edilebilen milyonların iyilik anlayışı karşılaştırılıyor.

    çok ayıp, çok sahtekarca, çok cahilce.
  • asiri yarro yazmis. atesitlerin yaptiklari iyilik icin de, "cikari" diye tirnak icine ala ala da belirtmis.

    simdi ateist diyemem kendime. bana gore imkani oldugu halde 5 vakit namaz kilmayan adam da kolaylikla "muslumanim" diyemecegi icin, (kimin musluman olup olmadigini allah bilir, o ayri. ama ben kendi adima muslumanim diyemem bu yuzden. /teslim olma/ isini hakkiyla halledebilmis cok insan yok) "ateistmis" gibi cevaplayayim.

    bir ateist, cocuga su sebeple yardim edebilir:

    evrim sureci icinde, dunyaya gelen canlilarin, kendi avlarini edinip kendilerine yetecek olgunluga erinceye kadar korunmasi ve kollanilmasi lazimdir. bunun da temel amaci, "tur cesitliliginin devamini korumak"tan gecer. vahsi dogada dahi memeliler arasinda yavrulara saldiran canli pek azdir. ulan afrika savanaasini gec, yavru kedilere baksan anlarsin. baska kediler, yavru kedileri, kendilerini kurtaracak seviyeye gelene kadar kollar. sonra kendisine rakip olacagini hissederse disari atar, o ayri.

    goruldugu gibi soylenilen "cikarsi" yilansi maddelerin hic biri yok. doganin kanunlari isliyor. dogada cikar olmaz, olmasi gereken olur.

    yine bir ateist, duskunlere su sebeple yardim edebilir;
    "bu duskunlere yardim edilmedigi zaman, toplumsal duzen bozularak, guven ve huzur sarsilabilir .o halde, olan, olmayana vermeli, boylece eser miktarda da olsa guven ve huzurun yolu acilmali". insani evrimsel olarak "sahip oldugu" zaman degil, "verdigi zaman" daha mutlu kilan sey de budur zaten.

    ıslam'in zekati neden emrettigini anlamamis adam gelmis burada ateistler hakkinda ahkam kesiyor.

    ıslam, bu tur dogal kanunlari bu kadar iyi tespit etmese bu kadar yaygin bir din olmazdi zaten. zekat allah'a ulasmiyor. yukarida yazmis oldugum paragrafin gerceklesmesini sagliyor.

    zekati musluman olarak uygulamak ise, teslim olma gorevinin ifasini sagliyor ek olarak. yani cennet varsa teslim olma, emirlere uyma vazifeni ayrica yerine getirdigin icin cennete gidiyorsun. ama temel amac belli.

    corba dagitmayi bu sekilde yayinlamak bence de biraz sakil.

    ama zorunlu

    neden zorunlu? cunku bir sekilde insanlarin bu eylemlere ozendirilemsi, en azindan haberdar olmasi lazim. turkiye'de yasiyorsun. ben de cogu zaman "offf bu ne yaaa" diyorum, super elitistligimle ve super islam background u ile "sag elin verdigini sol el bilmeyecek" diye gep gep ahkak kesiyorum, ben de genelde bu siarla yasiyorum, ama gel gor ki, dusman (kotuluk) butun kalelerine girmisse, herseyi dogru yapan duzenli orduyu bekleyemezsin (gercek mutlak iyili kurallari vs.), herseyi dogru yapamayan, eli ilk defa silah tutmus, duzenli yurumeyen, aldigi esirlere evrensel askeri normlarda davranamayan (bkz: milisler) i devreye sokmak zorundasin, cunku en azindan bir sey yapiyorlar. senin altin rutbeli, omuzlari piril piril parlayan, herseyi kitabina uygun yapan duzenli ordun, belki hic olmadi, asla gelmeyecek, belki de yalnizca milislerden gerekli istahi gorunce gelecek.

    o yuzden, iyi/kotu bir sey yapani bu kadar kotuledigimiz icin, "hoffff dogrusu bu abi, neden boyle yapmiyorlar?" diye "kotu yapacagima hic yapmayayim daha iyi" eylemsizligini sectigimiz icin bu haldeyiz zaten.

    (bkz: eighty percent of success is showing up)

    ekleme: elif'in hikayesini baz alirsak da, sikko'cugum, elif ne yazik ki obsesif kisilik bozuklugu gosteriyor. yani bu sekilde mutlu olmasi elbette hepimizi sevindirecek bir sey. fakat bu tibbi taniyi degistirmez. baskasina zarari yoksa da ne mutlu ona. o acidan baktiginda zira, cok mutlu deliler var, (bkz: mercedes kadir) , evrimsel kaynaklarini kendi diledigi gibi harcamakta serbest. ama bir seye takintili olmak uzerinden "dini" nasil ovdun ben onu anlamadim.
  • tipik bir irticacıdır. daha fazlası değil. ayni cehalet. aynı bedevi sevicilik ve bedevi safsatalarina kulp uydurmaya calismaları.
  • blog dünyasının sagopa kajmer'idir bana göre. ilk başlarda güzel yazıları varken kendini okuturken en azından, sonradan saçmalamıştır.
  • çıkar: dolaylı bir biçimde elde edilen kazanç, menfaat, yarar.(tdk)

    --- spoiler ---

    "yapılan iyilikte en azından vicdanını rahatlatma çıkarı vardır"
    --- spoiler ---

    biliyorum son 10-12 senede iyice çürüdü içinizdeki duygular; iyilik, erdem, dürüstlük vs vs. bunlar uzaklaştı, kayboldu ufukta. her bokun altında bir şey arar moda girdik, her iyiliğin altından bir yarak çıkıp götümüze girmeli ki o iyiliği hakedelim. ya da çok gülmeyelim, başımıza mazallah bişey gelir.
    ben de sizin gibiyim çoğu konuda.

    öyle bir kıvama soktu malum şahıs bizi. çünkü her yaptığı hadisenin altında kendi ya da dolaylı yoldan kendi yakınlarının bir çıkarı var. ama maddi, ama oy, ama eşşeğin ziki.

    fakat;

    bu hayatta iyi ve erdemli insan olmak diye bir şey var sayın amına koduğum. bu hayatta mutluluk arayışı diye bir kavram var sayın dalyarak. bok attığınız gavur bunu bağımsızlığının kutsal dokümanına yazıyor.

    bir insanın gözlerinde mutluluğu görmek istemenin "vicdanını rahatlatma çıkarı" ile alakası yoktur. şahsi yorumun mu bu senin? eğer öyleyse al sana şahsi yorum:

    birisini mutlu etmeyi ne amaçla olursa olsun içinde "çıkar" geçen bir cümlede kullanırsan, şunu yapan erdoğan bayraktar'dan çok da farklı değilsin gözümde:

    (bkz: görüyorum ki çaresizliği tatmamışsınız hayatınızda)

    kavramlarla ve tanımlamalarla aran iyi, takip ederim seni 4 senedir düzenli olarak ama şimdi dev sıçmışsın. çıkar, senin için öyle ya da böyle maddi manevi kazanç sağladığın şeylere denir sikko efendi. birisini mutlu etmek, mutlu görmek istemek çıkar filan değildir. iyi insan olma çabasıdır.

    ve inan, sırf "cennete gidecem ölünce hehe" diye bunları yapan insanlar yok dünyada. yalnızca mutlu olduğunu görmek yetiyor, hepsi bu. bunun altında türlü türlü manalar aramak, ezoterik sikim sikim terimler kullanıp(senin tabirlerin bunlar evet) başka bir naneymiş gibi sunmaya gerek yok.

    bunlar senin fikrindir, bişey diyemem. "lan yuh amk adamın anlayışına bak, herife göre her bokun altında bi menfaat çabası var" derim. fakat tıpkı 11 eylül yazısında anlattığın spikerler gibi bunları bambaşka şekilde sunmaya çalışırsan, orda bi dur hacı derim. iyi kötü binlerce insan okuyor seni. antin kuntin düşünceleri insepşın yapmaya kalkarsan ağzıma geleni söyler, kalbini kırar, amına da korum. bu da benim "anlaşılma ihtiyacı"'m. yani yanlış yönlendirme huyuna tepki verme ihtiyacım da diyebilirsin.

    aptal aptal konuşmamanı rica ediyorum. tamam türlü şey yaşamış olabilirsin, feleğin çemberinden geçmiş olabilirsin, amerikada cankilerle tenekenin içine ateş yakıp homlıs şarkıları da söylemiş olabilirsin ama "karşılıksız iyilik yapmak diye bişi yoktur, bunu yaparken insan vicdanını rahatlatma çıkarı arar" diyip bir de işin içine ateist küteist karıştırırsan, hani senin dediğin incici ekşici öküz kitle bunu kaşıkla yutar ama az buçuk senden zeki ya da senden daha fazla farkındalığa erişmiş kişiler seni çok fena rencide eder.

    sikerim senin yapacağın işi. her şey bir çıkar karşılığı yapılmaz dünyada. eğer öyle olduğunu düşünüyorsan mevlana yazında anlattığın "o kadar çile çektim erdim şarap bana helal. eee kara kaşı kara gözüne yapmadık onları" diyen tasavvufçulardan da, önce ağır vergilerle, işsizlikle, pahalılıkla ezip, kendine muhtaç bırakıp, her ramazan muhtaçların kapısına makarna bırakan malum şahıslardan da, kanserli kızın cebine 100 lira sıkıştıran ciğerini siktiğimin şerefsizlerinden de pek bir farkın kalmıyor.

    babanı kaybetmiş olman da, ne kadar şey yaşamış olman da "iyilik yoktur çıkar vardır yea" gevşekliğini sana hak tanımaz. yorumunu sikerim senin.

    --- spoiler ---

    "bunlar elbette "dine inanmadan da iyi birisi olabilirim" düşüncesinin ispat çabasına dayanan göstermelik işlerdir, altındaki psikolojik etmenin bu olduğunu anlamak için dahi çocuk olmaya gerek yok."
    --- spoiler ---

    evet bunu çoğu kişi suistimal edebilir, bunu görmek için çocuk olmaya gerek yok, fakat her iyilik yapan kişi bunu bir çıkar amaçlı yapmaz, ama cennete gitmek için, ama para için, ama x için.

    ve evet, dine inanmadan da iyi birisi olabilir bir insan. iyilik kavramı dünyada din kavramından daha eski bir kavram.dine inanmakla iyi birisi olmak arasındaki alaka, sevgilinin yanındayken diğer zamanlardan çok daha iyi ve mutlu hissetmendeki alaka kadardır. yani onun yanındayken kendini çok iyi ve mutlu hissedersin, fakat o olmadan mutsuz ve mendebur biri olacağın, emo gibi takılacağın anlamına gelmez.

    sebepsiz de gülebilirsin. heho!
  • --- spoiler ---

    yardım edilen çocuğu mutlu görmenin verdiği hazzın da çıkar (menfaat) olduğunu, yardım eyleminin temelinde bu hazzı yaşama isteğinin olduğunu göremeyenler tarafından eleştirilen kişidir.
    --- spoiler ---

    şurada bahsedilenlerle 50 senelik ayn rand sayıklamalarını tekrar etmiştir, pek bir orijinalliği yok. teorinin bütünü için;

    (bkz: objektivizm)
  • dawkins'in tezlerine karşı antitez üretemeyen kişi. kaldı ki teist güruhun saf çıkarcı yaklaşımını yine reddedememiş.

    hani kendi kalesine rövaşeta golü atan takoz recep var ya. tam olarak bu işte. ateistler şöyle çıkar gözetir, böyle çıkar gözetir cart curt derken, teistik yaklaşımın sıkıntısı üzerine antitez üretmeye çalışmış.

    ayrıca hedonizm ve pragmatizm ayrı şeylerdir. önce bu ikisinin ayırdına varsın.
hesabın var mı? giriş yap