hesabın var mı? giriş yap

  • yazılan mayışları, özlük haklarını görünce sinir hastası bir at gibi kişniyorum. kısacık çalışma saatleri, aylık 6-12 bin liretler havalarda uçuşuyor. mayışa ek olarak koynuna hatun koyan patron bile var.

    yazarların şöyle geçmişte yazdıklarını bi kurcalasan, donanımhaber ölücülerinden beter yüzlerce entrysini bulursun. çoğunun mendilinin markası blume, evdeki içtiği su sırmadır.

    ama ne de olsa türküye'de herkes minimum 1.83 boyunda, geniş omuzlu, yeşile çalan ela gözleri var hatta ağlayınca yeşil oluyormuş ha bi de başı hariç 20 cm değil mi ?

    36 sayfa entry'nin şöyle 20 sayfasını okumam sonucu, lüksemburg'ta yaşadığıma kanaat getirdim. birazdan thalys trenimle amsterdam'a gideceğim.

    debbe sonucu gelen editinho: minik damla için yardım kampanyası 2

  • konya'yı görmeyi üç sebepten ötürü istiyordum; hz. mevlana'nın türbesini ziyaret etmek, bir selçuklu şehri olan konya'yı mimari odaklı olarak gezmek ve konya türk tasavvuf müziği topluluğu tarafından her cumartesi günü icra edilen sema mukabelesi'ne katılmak. şükür ki bu üç maksadım da yerine geldi.

    ilk gün düzenlenen sema mukabelesi'ne biraz gönlüm buruk bir şekilde gitmiş olmama rağmen âyin-i şerîf sırasında beni hem şaşırtan hem de sevindiren bir sürpriz ile karşılaştım. ben 20 nisan'da düzenlenen ayîn-i şerîf için biletimi alırken önceki iki hafta hüseyin fahreddin dede tarafından bestelenen acem-aşîran âyin-i şerifinin düzenlenmiş olduğunu, 20 nisan haftası için ise sultan iii. selim tarafından bestelenmiş olan sûz-i dilârâ ayin-i şerifinin programlandığını gördüm. açıkçası çeşitli makamlardaki sema mukabelelerinin tamamını dinlemiş olmasam da dinlediklerim içinde acem-aşîran âyin-i şerifini daha çok seviyorum. gerek sözlerinde gerek icrasında oldukça farklı bir hava var. bu âyin-i şerif 19. yüzyıl'da bestelenmiş ve nispeten daha modern bir yorum. ben tabi ki sûz-i dilârã ayîn-i şerîfi icra edilecek diye beklerken acem-aşîran makamını duyunca çok sevindim. zira ilk defa gittiğim konya'da ilk defa katıldığım ayinin en sevdiğim icra olan acem-aşîran makamı ile icra edilmesi çok güzel bir histi. sema mukabelesinin 3. selamının son ilahisi ise en sevdiğim kısım. bu ilahinin başlangıç ve bitiş sözlerini buraya yazmak isterim. linkte bu ayîn-i şerîf icrasını izleyebilirsiniz.

    "bugünün başından beri aşık ve sarhoşuz
    aşıkça söylüyoruz çünkü aşık olmuşuz...

    ya rabbi pişmanız çirkin günahlarımızdan
    utanıyoruz kötü sözümüz ve halimizden
    katından kalbimize bir feyiz ver
    boş hayaller uzak olsun gönlümüzden"

    eğer sözlükte düz toprak parçasının karşılığı ova olmasaydı herhalde konya olurdu. ben hayatımda bu kadar düz bir yer görmedim. ilk gittiğim gün şehre akşam üstü ulaştım ve çok da göz gezdiremedim. oldukça çok rüzgar vardı. öğretmenevine giriş yaptıktan sonra mevlana kongre merkezine geçtim ve ayin bitiminde tekrar öğretmenevine döndüm. konya'da merkeze nispeten uzak bir öğretmenevinde kaldığım için 10 dakika kadar süren yolculuklarda şehre göz gezdirme fırsatı yakaladığımda, sabah akşam yokuş çıkan bir istanbul sakini olarak ilk dikkatimi çeken şey şehirde yokuş olmadığıydı. komik gibi görünse de bu gerçekten inanılmaz bir durum. öyle ki şehrin bu tepe eksikliğini gidermek için insan eliyle yapılmış olan alaaddin tepesi selçuklular nezdinde de durumun ilginçliğinin bir göstergesi olsa gerek.

    konya'nın yerlisi için durum nasıldır bilemem ama turistik yerleri gezmek maksadı taşıyan bir turist için trafik veya araç probleminden bahsetmek mümkün değil. neredeyse hiç araç bekleme problemi yaşanmıyor. mesafeye göre ücret yok, tek fiyat üzerinden taşımacılık yapılıyor.

    yabancı turistler de sayıca çok. bu açıdan merkez oldukça yoğundu. gün ilerledikçe merkezde bulunan insan yoğunluğunun arttığını söylemek mümkün. sabah 9'dan akşam 18'e kadar merkezde bulundum. bu sürede hz. mevlana türbesi, selimiye camii, iplikçi camii, alaaddin camii, hz. şems-i tebrizi camii ve türbesi, kapu camii ve aziziye camii'ni ziyaret ettim. bunlara ek olarak atatürk evi, zafer anıtı, karatay medresesi (çini müzesi) ve darülmülk sergi evini de ziyaret ettim. bunlar içinde ziyaretçisi en yoğun iki yer hz. mevlana türbesi ile karatay medresesi idi. bu belirttiğim rota sadece 6-7 saat ayrılarak gezilebilecek bir rota. her yer birbirine o kadar yakın ki gezmek çok kolay. bu açıdan konya'yı gerçekten sevdiğimi belirtmem gerekiyor. çünkü artık istanbul'da her yer birbirine bir saat uzaklıkta.

    hz. mevlana türbesinin atmosferi istanbul'da eyüpsultan türbesi atmosferini hatırlatıyor insana. türbenin içine girdiğinizde bir sükûnet hali insanı etkiliyor. sanki uzun bir yoldan gelmiş de orada dinleniyormuşsunuz gibi bir manevi hâl ortaya çıkıyor insanda. türbenin ünik bir mimarisi var. özellikle kubbe-i hadra, hem iç hem de dış tasarımı ile muhakkak görülmesi gereken bir tasarıma sahip. türbenin hemen yanı başında yer alan selimiye camii klasik osmanlı mimarisinin anadolu topraklarındaki güzel örneklerinden biri. bunun dışında mimari açıdan aziziye camii de gerçekten öne çıkan mimari örneklerden. giriş kapılarından büyük pencereleri ile "aydınlık cami" sıfatını hak eden hatta bu tür camiler içinde tereddütsüz üst sıralara yazılacak camilerden biri. oryantalist üslubun ağır bastığı eklektik bir tasarıma sahip olan bu cami konya içinde en sevdiğim cami oldu. alaaddin camii tipik bir selçuklu camii olarak, selçuklu mimarisinin ders verici örneklerinden biri. mihrabı, minberi, çok destekli planı, avlusundaki kümbetleri, giriş kapısındaki klasik selçuklu tasarımı ve sade minaresi (orijinal olma olasılığı düşük ancak selçuklu üslubuna yakın) ile oldukça önemli bir örnek. iplikçi camii (tipik selçuklu) ve kapu camii (son dönem osmanlı) sade ama görülmesi gereken örneklerden. hz. şems-i tebrizi camii ise daha çok türbe nedeniyle yapılmış bir mescidi andıran sade bir tasarıma sahip. biraz da şehrin iç kısmında kaldığı için pek göz önünde bir yer değil.

    karatay çini eserler müzesi sergilenen eserler açısından ideal bir anadolu kent müzesi. hem konya hem de selçuklu temasını oldukça yeterli şekilde aktarıyor ziyaretçilere. darülmülk sergisi oldukça iyi düşünülmüş başarılı bir çalışma. ancak marketlerin yanında ilgili kişileri anlatan panoların bulunması, en azından karekod gibi bir bilgilendirme aracının bulunması daha iyi olabilirdi. sikke koleksiyonu sayıca tatmin edici ancak biraz karışık bir yapıya sahip. karekod uygulaması burada kullanılmış ve oldukça faydalı. büyüteçler ise güzel düşünülmüş zira sikkeler oldukça küçük olduğu için büyüteç bir ihtiyaç halini alıyor.

    bunların dışında şehirde gezilecek çok daha fazla yer var ama benim ziyaretimin teması biraz mimarlık tarihi odaklı olduğundan diğer seçenekleri değerlendiremedim. inşallah farklı bir zamanda diğer yönleri ile de şehri gezmeyi umuyorum. meşhur lezzetlerini de anacak olursam bamya çorbası beklediğimden çok daha yüksek bir performans gösterdi diyebilirim. tirit ise etli ekmeğe göre daha tercih edilebilir bir seçenek gibi duruyor. öğrenciliğimden beri merak ettiğim konya gerçekten beğendiğim bir şehir oldu.

    mimari demişken;

    konya kubbeleri

    karatay medresesi (çini müzesi)

    karatay medresesi (çini müzesi)

    selimiye camii

    alaaddin camii

    kapu camii

    kapu camii

    aziziye camii

    hz. mevlana türbesi

    hz. mevlana türbesi

    hz. mevlana türbesi

    konya mihrapları

    selimiye camii

    iplikçi camii

    alaaddin camii

    kapu camii

    aziziye camii

    şems-i tebrizi camii

    konya kapıları

    hz. mevlana türbesi

    alaaddin camii

    hz. mevlana türbesi

    alaaddin camii

    konya minberleri

    aziziye camii

    alaaddin camii

    selimiye camii

    hz. mevlana türbesi

    hz. mevlana türbesi dıştan

    kubbe-i hadra

    hz. mevlana türbesi iç avlu

    tilavet odası giriş

    tilavet odası

    tilavet odası

    tilavet odası

    hazreti mevlana kabri şerifi

    hz. mevlana türbesi

    hz. mevlana türbesi

    hz. mevlana türbesi

    konya'dan;

    sema mukabelesi

    sema mukabelesi

    selimiye camii

    selimiye camii

    aziziye camii

    karatay çini eserler müzesi eyvanı

    alaaddin camii avlusu

    iplikçi camii

  • new york'ta mescit olmadığını düşünenlerin birazdan yalayacağı abi.

    new yorkt'a tonla mescit var hadi onu da geçtim neden taksinin üstü biraz anlatsana.

  • öncelikle söyleyeyim peta üyesi değilim. arkadaşlar benim zenci arkadaşım da var, alevi arkadaşım da var, afedersiniz fenerbahçeli arkadaşım da var; kimseyle bir sorunum yok.

    ancak 18 ekim 2014 galatasaray fenerbahçe maçında wesley sneijder adlı şahsiyetin halihazırda peta'nın türü tükenmekte olan cinsler listesinin tepelerinde olan sakallı ayıya milyonların gözü önünde yaptıklarına sessiz kalamayacağım.

    saat 20.00 gibi galatasaray lisesi önünde başlayacak protesto yürüyüşü nevizade'de sonlanacaktır. herkesi bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum.

  • keske beyaz show'a cikmasaymis dediğim adam. sen o kadar kültür gor, rüyamızda göremediğimiz okullarda öğretim gorevliligi yap, inanılmaz bir gecmisin olsun, sonra yanında şafak sezer diye bir adam civiklik yapsın. bu adam üzerinden komiklik yapmaya çalışmayın arkadas. soru sorun cevaplasın feyiz alın biraz.

  • maya takvimine göre dünyanın 2012'de veya yakın başka bir zamanda sona ereceğinden endişeleniyorsanız rahatlayın: zamanın sonu hala çok uzak. bunu eski mayaların 2012'de bir dünya kıyameti öngördüğüne dair herhangi bir inancı ortadan kaldırmak isteyen maya uzmanları söylüyor.

    maya takvimi, savaş ve yaratılışla ilişkili bir maya tanrısı olan bolon yokte'nin geri dönüşünü gerektiren 12 aralık 2012 civarında, 5.126 yıllık bir döngünün sonunu işaret ediyor sadece.

    yazar jose arguelles, 1987'de yazdığı ve bir maya teorisyeni ordusunu ortaya çıkaran bir kitapta tarihi "bildiğimiz şekliyle zamanın sonu" olarak adlandırdı. ancak güney meksika'daki bu antik maya şehrinde toplanan uzmanlar, bunun yalnızca bir yaratılış döneminin sona erdiğini ve bir diğerinin başlangıcını işaret ettiğini söylüyor.

    meksika ulusal özerk üniversitesi unam.l'de gravür uzmanı olan erik velasquez, "bu konuda net olmalıyız. 2012 için bir kehanet yok" dedi. "bu bir pazarlama hatası."

    meksika'daki ulusal antropolojik tarih enstitüsü, kıyameti tahmin eden tahmincilerin baskısını bastırmaya çalışıyor. enstitü yaptığı açıklamada, "batı'nın mesihçi düşüncesi, mayalar gibi eski uygarlıkların dünya görüşünü çarpıttı" demişti.

    maya takviminde uzun takvim sayımı mö 3.114'te başlar ve baktunlar olarak adlandırılan kabaca 394 yıllık dönemlere ayrılır. mayalar 13 sayısını kutsal sayarlar ve 13. baktun 2012'de sona erer.

    takvimi çözmeye çalışan avustralya'daki la trobe üniversitesi'nden maya kodları araştırmacısı sven gronemeyer, sözde bitiş gününün bolon yokte'nin geri döndüğü bir dönemden diğerine geçişi yansıttığını söyledi.

    "çünkü bolon yokte yaratılış gününde zaten mevcuttu... bolon yokte'nin tekrar mevcut olması maya için doğal görünüyordu" dedi.

    enstitü, o zamanki maya imparatorluğunun farklı bölgelerinde bulunan yaklaşık 15.000 kayıtlı glif metinden sadece ikisinin 2012'den bahsettiğini söyledi.

    madrid complutense üniversitesi'nden profesör alfonso ladena, "maya, insanlığı, küresel ısınmayı düşünmedi veya kutupların birleşeceğini tahmin etmedi" dedi. "endişelerimizi onlara yansıtıyoruz."

    kaynak

  • ba$ucu eserleri bir yazarin en ozenilmi$ cali$malarindan secmelerdir. secilmelerini ise ben tek tek her yazarin ozenilmi$ gordugum entrylerinden secmek suretiyle yapiyorum. sabahliyorum bu i$ icin.