• "ya kendime güvenmiyorum, ya sana güvenmiyorum ya da hayata güvenmiyorum" diyip kahretme sonucunda söyleneolası bu söze dair orhan gencebay abimizin bi şarkısı war... en neticesinde sev beni diyerek karşısındakine "sen yine takıl kendince, çile çek benim için ama ayar bekleme" mesafı verir...

    besteye, güfteye söz edemem; orhan abi warken işin ucunda, edene de tawır koyarım ama mesaj atmam.
  • orta yerindeki gereksiz zurna solosuna ragmen muhtesem bir "rock" sarkisi, handiyse "progressive"*.
    "elde degil, olemeyiz" diyerek intihar secenegini siliyor, mesaj bile veriyor olabilir; hayatin yasanmaya deger olup olmadigina birey karar veremez cunku*, yasasin dayanisma ahlaki! yine boyun egdin orhan efendi, her seye "eyvallah":

    baban maasima harclik diyormus
    anan onbinlerce baslik diyormus
    kisacasi, bu is olamiyormus
    bir araya gelemeyiz, sevdigim
  • gencebay'in 1973'de cikardigi, en saglam albumu batsin bu dunya'da yer alan, kendisinden once gelen duyun beni ve sonrasindaki dertler benim olsun ve gonul ile adeta voltrani olusturan progresif arabesk eseri, kaderciligin zirvesi..

    ferhat bir zamanlar delmis diyorlar
    dag bir degil delemeyiz sevdigim

    zurna solosuna da laf soyletmem, dahice bence..
  • batsın bu dünya filminin soundtrack'inde de ön plana çıkmış olan bu şarkının sözleri nihat dalay'a, müziği orhan gencebay'a aittir. başındaki muhteşem synthesizer ve onu takip eden bağlama introsuyla alaturka underground dinleyicilerini hayran bırakan, rock enerjisi ve bluesy bağlama riff'leriyle gaza getiren, pat diye giren zurna ve keman düetiyle orkestrasyon dersi veren bir şarkıdır. gencebay'ın en son çıkan klasikler albümünde muhtemelen orhan baba'nın rock yönünü seven dinleyicilerden gelen yoğun istek üzerine baba'nın kaliteli düzenlemesiyle tekrar yorumlanmış, fakat bu yeni versiyon notası notasına aynı olmasına rağmen kaçınılmaz bir şekilde 70'lerin ruhunu yansıtmaktan uzak kalmıştır.
  • davulu cengiz teomanin caldigi eser
  • --- spoiler ---
    orhan gencebay ve hülya koçyiğit'in aynı ismi taşıyan filminde orhan gencebay, hülya koçyiğit tarafından kim olduğu bilinmeyen gizemli bir adamdır. ancak izleyici bilir ki koçyiğit gencebay'ın çocukluk aşkıdır ve bu yüzden kendisinin peşindedir. finale doğru yaklaşırken hülya koçyiğit orhan gencebay'ın evine girer ve kulağına gelen bağlama sesleri kendisini evin en üst katına çıkarır. hülya koçyiğit kapıyı araladığında içeride orhan baba hatasız kul olmaz'ın plaklarda bulunmayan bir hayli underground bir versiyonunu tek başına, isyan dolu haykırışlar eşliğinde çalmaktadır...
    --- spoiler ---
  • canlı canlı daha bi güzel olan şarkı. o tınılardan sonra alıp bağlamayı kemiresi gelir insanın, isteyen üstüne otursun yani o derece caizdir..
    bağlamanın üstüne oturma arzusuna olan arzuyu artıran diger ardinaller için,
    (bkz: leyla ile mecnun)
    (bkz: iç benim için)
    (bkz: hor görme garibi)
    (bkz: aşk pınarı)
    (bkz: akşam güneşi)
    (bkz: yarabbim)

    not: canlı canlı efenim canlı canlı. dost ortamında rakıdan sonra birer tablet. pür neşe.. eoah!! tosun gibi
hesabın var mı? giriş yap