sözlükçülerin en iyi 10 film listesi
-
oturduk liste yapıyoruz ama tabloya bakınca hollywood gençliği olarak imdb top 250'den sıyrılmamız zor görünüyor. yine de film muhabbetlerinde bir filmin adı geçtiğinde "kafadan ilk 10 filmime girer" kalıbını bin kere kullanıp da ilk 10'umu kağıt üstünde belirlememiş olduğumu farkettim. anket manket ama gideri var.*
not: filmler sırasızdır.
---------------------------------------------
* 12 angry man (1957)
"adalet anlayışınızı zkiyim" temalı gördüğüm en iyi film. bu olmasa yine sidney lumet'in dog day afternoon'u olurdu.
* höstsonaten (1978)
liv ullmann ile ingrid bergman'ın nitelendirecek sıfat bulamadığım oyunculukları, konu derinliği ve sinematografi açısından yoruma meydan bırakmayan, en fazla "yuh", "çüş", "oha" gibi refleksif sesler çıkarttıran film. sinema tarihinin en güçlü filmlerinden biri. her filminden sonra "neden geldim ulan dünyaya?" diye sorduran deha ingmar bergman'ın bana göre en iyisi. (bkz: #20021414)
* 2001 a space odyssey (1968)
hiç ara vermeden arka arkaya iki defa izlediğim tek film. tabii ki ilk seferinden anlamadığımdan dolayı. bana göre gelmiş geçmiş en iyi bilim kurgu filmidir. insanoğlunun evrimi ve zihinsel gelişimi bir tarafa, insanın evrendeki yalnızlığını ve çaresizliğini anlatan en iyi film, belki de tek filmdir.
* contact (1997)
bu filmi bin kere izleyip arkadaşlarıma da inatla izlettiysem sebebi sensin carl sagan. inanç - bilim çatışmasını müthiş yansıtan ve bu sebeple beni feci gaza getiren bir filmdir.
* network (1976)
"medya anlayışınızı ve televizyonu zkiyim" temalı gördüğüm en iyi film. yine sidney lumet.
* north by northwest (1959)
koca james bond efsanesine esin kaynağı olmuş, en sevdiğim aksiyon filmi. alfred hitchcock'un ustalık eseri. bu olmasa dial m for murder olurdu.
* ran (1985)
(bkz: akira kurosava/@911 turbo)
* the fountain (2006)
ölüm-hayat çizgisinde dünya görüşümle birebir uyuşan film. tek kelime ile: materyalizm. (bkz: #19270599)
* giu la testa (1971)
en iyi 10 film listesi yapıp sergio leone filmi koymazsam kendimi affedemem. (bkz: #13904844). prodüksiyon ve oyunculuk olarak il buono il brutto il cattivo ya da c'era una volta il west'e pek yaklaşamasa da içerdiği sosyal mesaj yoğunluğu ve samimiyeti dolayısıyla leone filmleri arasında en sevdiğimdir.
* lolita (1962)
2001'i bir kenara bırakırsak, bana göre stanley kubrick'in en iyi filmi. tek bir sevişme sahnesi göstermeden cinsel sapkınlık anlatmak. olaydaki yaş faktöründen bağımsız olarak erkeğin kadın peşinde kendini paspas seviyesine düşürmesini sinir bozucu derecede etkileyici aktarmak.
---------------------------------------------
mansiyon ödülleri: les quatre cents coups, the elephant man, lock stock and two smoking barrels, prince of the city, smultronstallet, masculin feminin 15 faits precis, the truman show, raging bull, fight club, moon, rear window, dr. strangelove, die welle, in bruges, twelve monkeys ve the outlaw josey wales
ömür boyu başarı ödülü: quentin tarantino.
---------------------------------------------
yaklaşık dört buçuk sene sonra unutulan entrye gelen edit:
* bir zamanlar anadolu'da (2011)
tamam, tabii ki gelmiş geçmiş bütün filmleri izlemedim ama, dünya üzerinde çekilmiş en iyi film sanırım bu. (bkz: #27087969)
---------------------------------------------
2007'den beri kullandığım imdb hesabımda izleyerek puanladığım tüm film ve diziler tam liste:
https://www.imdb.com/user/ur16927783/ratings
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap