• atalarının adet ve ananelerini devam ettiren kitledir.sümerolog muazzez ilmiye çığ'ın araştırma sonuçlarını okuduğumuzda bu çam süsleme ve şenliklerin orta asyada türkler tarafından yapıldığı ve gündönümü şenliklerinin değişik bir versiyonu olduğunu görürüz. bir tv programında kendisinin yaptığı açıklamalar;

    --- spoiler ---

    biz türkler’de yerden göğe kadar giden bir hayat ağacı var.türkler’in gök tanrısı ülgen..sakallı olarak düşünüyorlar gökte onu,( noel baba sembolü buradan olabilir, sakallı olduğu için zeus diyen de var), evet kâzım mirşan ona "zeus" diyor.gece ve gündüzü idare ediyor bu ülgen.. 22 aralık’ta gün geceyi yeniyor ve türkler’de güneş çok kutsal, yeniden doğuş diye onu bir şölene çeviriyorlar.orta asya’da,türkistan’da bir akçam ağacı var,onu alıp eve getiriyorlar,aileler toplanıp şenlik yapıyorlar,özel yemekler yeniyor,güzel giysiler giyiyorlar, ağacın altına o sene tanrı bize iyi gün göstersin diye hediyeler koyuyorlar,dallarına gelecek sene istediklerini asıyorlar paçavra bağlayarak.sonra bu âdet avrupa’ya geçmiş ama hıristiyanlık’tan önce bu..hıristiyanlık geliyor,vakta bakıyorlar bu hâlâ devam ediyor,sonra i.s. 325’teki iznik konsülü’nde "bu ilkel insanların pagan âdetini isa’ya yamayalım,isa da nasılsa güneş.." diyorlar,isa’nın doğuşu olarak kabul ediliyor ve bu böylece geçiyor. 25 aralık katiyen isa’nın doğumu değil ama onu güneş olarak düşünüyorlar.bu 5 bin yıllık türk adeti 1700 yıldır hıristiyan âdeti olarak yerleşiyor.ama 16.yüzyıla kadar ağaç süslemesi yapılmıyormuş.ilk almanlar’da başlıyor,sonra avrupa’ya yayılmış.

    --- spoiler ---

    edit: bu kutlamaya nardugan bayramı adını vermiş atalarımız.
    nar: güneş
    dugan: doğan, doğum
  • laik kelimesinden am biti gibi birbirinden alakasız, hatalı, abidik gubidik kelimeler üreten sıkmabaşlara orta parmak gösteren kitledir.
  • türk milletinin karakteristik yapısı ortada iken, bu millete sonradan devşirilerek giren, kendi kültürlerini bizlere dayatmaya çalışan arabi-farsi * kökenli, şeriatçı - yobaz dincinin götüne noel ağacı sokmak isteyen kitledir.

    ulen bedeviler, nifak tohumu olarak ekmek istediğiniz şeriat, bu millete on beden küçük gelir.
  • hindiyi islami usüllere uygun kesip yiyorlarsa mübarek bir kitledir
    (bkz: bu da mı gol değil ha söyleyin bunu da mı atamadım)
  • genellemecilerin, şakşakçıların, kafası pek bir şeye basmayanların, fikir taşıyıcılarının, yavşakların, ahlaksızların, yobazların, fişleyicilerin, 3 kişiden fazla kalabalık görünce d.tü yaslayan korkakların, örümcek beyinlilerin, yobazların, medeniyetsiz ayıların, trollerin, bölücülerin, açılımcı ayrılıkçıların ve daha burada sayamadığım nice ilkel kabile kitlelerinin odak noktasında yer alan ve bu kitlelerin kendini din polisi atfedip de kariyer, para, marj yaratmaya çalışan malları tarafından öne çıkardığı en ufak mantığa bile dayanamayan ithamıdır.

    (bkz: çıplak olsalar bile sana ne ulan göt)
  • o kadarda ciddiye alınmaması gereken muhtemelen tombalak bi arkadaşın yaptığı yorum.

    lan itoğlu it senin dinin demiyor mu sondan bi önceki peygamber isa dır diye. hah işte biz laikçiler - buda ne sikim bi kelimeyse laikçi ne lan- çam ağacı altında hindi çevirip şarap eşliğinde isanın doğumunu kutluyoruz. amaaa kutlu doğum haftasında şerbet içip kandil simidi yiyerek muhammedi de kutluyoruz on muharremde aşure yapıp hüseyini anıyoruz hıdrellezde evin etrafına taş dizip dilek diliyoruz kurban bayramında imkanımız varsa kurban kesip gerçekten ihtiyaç sahiplerine veriyoruz çoğunu kendimize ayırıp gerisinide bize kurban payı getirenlere dağıtmıyoruz kurban kesmenin mantığı nerde kalıyor ramazanı tutsakta tutmasakta bayramını hakkıyla kutluyoruz yani bi düşün tüm bunların yanında kot pantolonu bile özentiden giyiyoruz cemaat evinden kumaş pantolonla çıkıp en yakın camii tuvaletinde tarzımızı değiştirip veya üniversiteye türbansız başlayıp aradaki 4 yıllık dönemi güya inançlı bir müslüman hanımefendi olarak geçirdikten sonra garip bi şekilde eskisinden beter açılıp saçılmıyoruz yani neysek oyuz lan biz inkar eden yokki bunu ibiş.
    ama sen yukarda sana yazılanları hemen inkar edersin münferit dersin istisna dersin sen böylesin çünkü yanardöner yılbaşındaki çam ağacı gibi.
  • "laikçi" değil de "laik" bir kitledir. ayrıca başlığa bakılırsa laik olduklarına çam ağacının dibinde hindi yemelerine bakılarak karar verilmiştir. gerçi genellikle çam ağacının dibinde değil, çam ağacının olduğu odadaki bir masada hindi yerler. yanında da şarap içerler. müthiş eğlenirler.
hesabın var mı? giriş yap