şükela:  tümü | bugün
  • içinde cary grant ve grace kelly faktörleri barındıran 1955 yapımı alfred hitchcock filmi. cary grant, kedi lakaplı bir mücevher hırsızıyken grace kelly de bir sürü mücevher sahibi şımarık bi gençtir. olaylar böyle gelişmez. kelepçeli aşık* diye de bilinir.
  • güzel bir film, fakat alfred hitchcock filmografisi içinde vasat sayılabilir.ustanın her filmde görünme alışkanlığı bu filmde de var. fakat diğerlerinden farklı olarak, sekiz sene sonra çekeceği birdsün kafesteki gizemli kuşları ile aynı kareyi paylaşıyor ki cidden ilgi çekici bir ayrıntı.
  • bunun longman hikaye kitabi formatinda olani ingilizce egitim veren orta ogretim okullarinin hazirlik siniflarinda okutulur*. (bkz: sozlukculerin aslinda demek istedikleri)
  • bu filmde de grace kelly her zamanki kuğu asaletiyle, defiledeymiş misali değiştirdiği mavi, beyaz, altın sarısı* kıyafetlerin içinde salına salına dolaşmaktadır*. kaldırdığı servetlerle sosyeteyi çalkalayan ve "cat john robie" lakabıyla ünlenmiş ünlü bir mücevher hırsızından pek değerli mücevherlerini korumaya çalışan şımarık, snob bir aristokrat kızcağızın maceraya olan eğiliminin ortaya çıkmasıyla "işte herkesin aradığı kedi* bu!!!" diye bi başına cary grant ın peşine düşmesi ve gelişen olaylar filmin ana temasını oluşturmaktadır.

    şahsi kanaatim, finale yakın maskeli balo sahnesinde grace** in giydiği altın sarısı kıyafet, oscar aldığı sene** törende hillary swank ı giydiren modacıya* ilham kaynağı olmuştur. (bkz: gereksiz bilgiler)

    ayrıca, grace in monte carlo yolunda araba kullandığı meşhur sahne, cary grant ın yaşadığı dumur dakikalarının (bkz: dizlerin titremesi) (bkz: çok korkmak) hemen yanında grace in bilmem kaç derece açılı virajlarda, bilmem kaç km* hızla gidiyoken, üstü açık arabasında bütün rahatlığıyla, rüzgarla dalgalanan saçlarını savurarak nasıl baksam daha güzel görünürüm misali triplerini çok başarılı yansıtabilmiş olması gerekçesiyle dikkate değerdir. yine grace i içeren benzer bir araba sahnesi şiddeti kısmen azaltılmış olmakla birlikte high society* de de vardır.
  • grace kelly nin doğuştan prenses olduğu gerçeğini kafamıza kazıyan ilk filmdir. edith head tarafından hazırlanan kostümler içinde filmi taşır taşır taşır. ki film best costume design dalında academy ödülünü almıştır .
    gerçek kedi hırsız ile sahtesi arasındaki kovalamacayı anlatır ki, alfred hitchcockun -ben aslında ben değilim.- filmlerindendir.
  • bu filmde cary granti kovalayan fransiz komiser, pembe panter filmlerinin kahramani basmufettis clouseau karakterinin ilham kaynagidir. yani bence kesin öyledir...
  • (bkz: lovage)
    (bkz: music to make love to your old woman by)

    i feel that you shouldn't get involved in an intimate relationship
    until you are emotionally mature enough to handle it totally
    able to cope with your feelings and your sexuality
    without guilt, inhabition or phoniness
    but with love, tenderness and honesty

    things were disappearing
    i my neighborhood
    once again somebody
    was up to no good
    i saw that you were wanted
    but not like i wanted you
    and that's when i knew i had to be with you
    and that's when i knew if i didn't i'd be through
    to end my grief i'd have to catch a thief
    your love was my relief my love is your release

    come into my window
    it's open every night
    that's where i'll be waiting
    i'll keep off all the lights
    i'm lying on my bed
    crown jewels on my head

    i'd never give you up
    so come in from the cold let your hair down
    i'd hide you from the cops
    don't be frightened now my love
    i'll take the life of crime
    all to make you mine

    come in off that roof top
    you're so handsome dressed in black
    see you in the shadows
    i'd like to see you on your back
    take this precious treasure
    and i will treasure you

    we'll run away my dear
    some place special have no fear
    we'll even change our names
    we'll be kinky, we'll be strange
    i'll take the life of crime
    all to make you mine
    all to catch a thief
    your love was my relief my love is your release
    your love was my relief my love is your release
    all to catch a thief

    bu şarkıyı dinleyenler bunu da dinledi: (bkz: sex)
  • filmde grace kellynin kovalamaca sahnesinde araba kullandığı monte carlo yolu, 27 yıl sonra gerçek hayatta kaza yapıp öldüğü yoldur.
    (bkz: hitchcock sarisini)
  • --- spoiler ---

    filmin başlarında, usta'nın kuşlarla göründüğü sahnede ve daha sonraki bot & uçak sahnesinde "hehe gönderme yapmış hehe" diye salak salak sırıtmıştım. olay şöyle aslında:

    to catch a thief - 1955
    north by northwest - 1959
    the birds - 1963

    --- spoiler ---

    bunu görünce coyote gibi gulplamıştım. büyüksün be usta.

    filme gelirsek... bir bok hatırlamıyorum be. grace kelly'nin çıktığı sahnelerdeki dalıp gitme hastalığım bu filmde de vardı. (bkz: rear window/@uzumlerin gazabi)

    "are you sure you were talking about water skis? from where i sat it looked as if you were conjugating some irregular* verbs." diye fransız hatun ve kedi'ye lafı koyduğu an ben eriyip gitmişim. sonrası çok bulanık.

    ayrıca aynı yol mudur bilmem ama riviera'nin monaco taraflarındaki o kovalamaca sahnesini görünce feci duygulandım. prenses de orada (en azından aynı tip bir yolda) yapmıştı kazasını.

    umm.. neyse. hitchcock filmleri arasında özel bir yeri yoktur bu filmin. yine de çok güzeldir. yanlış hatırlamıyorsam grace kelly & hitchcock ortaklığının da son bulduğu filmdi bu.
  • 1955 yapımı bir alfred hitchcock filmi. ustadan alışık olduğumuz üzere film yine çığlıklarla açılıyor. ancak bu sefer bir ceset bulan kadın yerine mücevherlerini bulamayan kadının çığlıklarıyla karşı karşıyayız. kafamdaki güzellik tanımını yıkan prenses grace kelly ve beyefendi kumarbaz rollerinin aranan adamı cary grant'ın ahenkle dans eden performansları eşliğinde monte carlo'yu da dekor alan film yine ustanın alışık olduğumuz "suçsuzluğunu ispat etmeye çalışan" masum(!) karakterinin hükümlü biri haline getirilmesiyle biraz format değiştirse de, usta macera ve aşkı eksenine aldığı filmini yine sonuna kadar izletmeyi başarıyor. filmografisindeki diğer filmlerine baktığımızda bu filmin üst sıralarda kendine yer bulmasının çok zor olduğunu söylemek için dahi olmaya gerek yok.