2010'ların en güzel albümleri
-
aşırı kişisel olan bu liste 2010-2015 arasında çıkmış en sevdiğim 100 albümü içerir. 2020 olduğunda hala yazıyor olursam 10 yıllık dönemi baz alarak güncelleyeceğim ve 2010'ların en güzel albümleri başlığı asıl hedefine ulaşmış olacak.
bu 100 albümü dürüst olmak gerekirse kolay çıkarmadım. son 5 seneden 100 tane çok sevdiğim albüm bulmak zor oldu. daha önceki 10'lu yıllar olsa çok kolay olacaktı muhtemelen. bu nedenle ilk 50 çok sevdiğim, sonraki 50 de sevdiğim albümlerdir. ilk 50 albümde birkaç satır yoruma da yer verdim.
not: kanye west, joanna newsom, björk gibi kanımın pek ısınamadığı sanatçılar bulunmamakta, birtakım muazzam isimler de gerilerde kalmış olabilir.
100. aphex twin - computer controlled acoustic instruments pt2
99. the black keys - el camino
98. palmiyeler - palmiyeler
97. disclosure - settle
96. spoon- they want my soul
95. beck- morning phase
94. spiritualized - sweet heart sweet light
93. mogwai - hardcore will never die but you will
92. sufjan stevens - the age of adz
91. enslaved - axioma ethica odini
90. crystal castles - crystal castles
89. courtney barnett - sometimes i sit and think and sometimes i just sit
88. beach house - bloom
87. dirty projectors - swing lo magellan
86. arctic monkeys - am
85. kurt vile - smoke ring for my halo
84. deerhunter - fading frontier
83. vektor- black future
82. st. vincent- strange mercy
81. four tet - there is love in you
80. sufjan stevens - carrie and lowell
79. king krule - 6 feet beneath the moon
78. pj harvey - let england shake
77. vampire weekend - modern vampires of the city
76. the national - trouble will find me
75. godspeed you black emperor - asunder, sweet and other distress
74. chet faker - built on glass
73. tim hecker- ravedeath 1972
72. mgla - exercises in futility
71. jamie xx - in colour
70. nicolas jaar - space is the only noise
69. james blake - overgrown
68. kurt vile - wakin on apretty daze
67. lower dens - escape from evil
66. julia holter - have you in my wilderness
65. darkside - psychic
64. ty segall - manipulator
63 .grimes - visions
62. atlas sound - parallax
61. run the jewels - run the jewels
60. the war on drugs - lost in the dream
59. st. vincent - st. vincent
58. onethrix point never - replica
57. frank ocean - channel orange
56. ariel pink - pom pom
55. uncle acid and the deadbeats - blood lust
54. flying lotus- you're dead
53. fiona apple - the idler wheel
52. the knife - shaking the habitual
51. diiv - oshin
-----------------------------------------
50. david bowie - the next day
muhtemelen let's dance'den beri çıkmış en güzel bowie albümü. 70'e yakın yaşında yaratıcılığını bu derece koruyan insan çok azdır. şarkılara çekilen kliplere bakılırsa bowie'nin albümün altyapısını sanatsal anlamda çok sağlam kurduğu anlaşılıyor.
49. run the jewels - run the jewels 2
killer mike ve el-p ortaklığında güçlü hiphop işlerinden. politik sözleri ve hiphop çatısı altında deneysel yapısıyla es geçilmemesi gereken bir kayıt.
48. bloc party - the nextwave sessions
bloc party'nin silent alarm'dan daha güzel olan tek çalışması. yıllarca çıkardıkları hayal kırıklığı yaratan kayıtlardan sonra akılda kalıcı elektronik altyapılı şarkılara sahip yer yer groove yer yer deep tarzda giden bir çalışma.
47. replikas - ep1
ilk albümünden beri batıya taş çıkartır albümlere imza atan, yurdun en iyi gruplarından replikas'ın krautrock ve ambient etkili enstrümantal alternative rock albümü.
46. kamasi washington - the epic
kamasi washington'ın debutu. açıkçası klasik denebilecek tarzdaki bir caz albümünün bu denli kamuoyunda yankı uyandırması çok güzel bir olay. eskiden farklı bir şey söylemeyen, post-bop fusion aralığında gidip gelen caz kemiklerimizi fazlasıyla ısıtan üstün bir çalışma.
45. deathspell omega - paracletus
fransız black metal devlerinden bir başka uğursuz, kaotik, din karşıtı, katıksız black metal kaydı.
44. brian eno/karl hyde - high life
eno/hyde ortaklığında bir başka albüm. eno'nun her ortaklığı müzikal anlamda karlı bir şekilde sonuçlanıyor zaten. warp records çıkışlı ambient ve afrobeat karışımı art rock örneği.
43. steven wilson - grace for drowning
steven wilson'ın 70'ler progressive rock kalitesinde bir müzik ortaya koyduğu ve çeşitli deneysel unsurlarla zenginlik kattığı başarılı bir çalışma.
42. blur - the magic whip
birçok yerde düşük puanlar alan bu albüm, bana göre blur'ün 13'ten beri en güzel albümü. graham coxon'ın gitarları için bile övgüyü hak eden ve tabiki bundan çok daha fazlasını sunan 2015'in en güzel 3-4 albümünden biri.
41. stereolab - not music
krautrock, indie rock, post-rock, pop gibi içinde birçok tür barındıran, hayli deneysel bir müzik yaparak minimal ve naif görünebilmeyi başarmış, 90'ların en sıradışı gruplarından stereolab'ın 2010'larda bile orjinal ve sıradışı duran başarılı albümü.
40. the black angels - phosphene dream
reverb gitarlarıyla kendinden geçeren, psychedelic revival. christian bland'in sesi psychedelic mzüiğe giden en uyumlu seslerden bana göre. 60'lardaki grupları anımsatıyor.
39. caribou - swim
elektronik alanda başarılı isimlerinden caribou'nun en sevdiğim albümü. minimal deep house altyapıya eşlik eden naif vokallerle atlanmaması gereken bir çalışma.
38. mac demarco - salad days
2 albümüne benzer olmasıyla, yeni bir şeyler söylememesiyle eleştirilir ama bana göre bu mac demarco müziği. kendine has, oturmuş bir tarz. salad days'de karşımıza çıkan 2 tarzında ama başka harika parçalar.
37. she past away - belirdi gece
listede başka bir türk albümü daha. darkwave, synth, post-punk dolaylarında gezinen döneminin en güçlü 80'ler revival kayıtlarından.
36. foxygen - we're the 21st century ambassadors of peace&magic
kendi ismini kanıtlayan bir müzik sunan, indie saykodelik albüm. beatles'ın naif psychedelic parçalarından, daha agresif parçalara kadar çeşitlilik gösteren bir albüm.
35. jon hopkins - immunity
sofistike bir ambient/house örneği. insanın beyin hücrelerine kolaylıkla nüfus edebilen, ortamdan soyutlayan tekrar dayalı bir albüm.
34. mastodon - the hunter
hiç vasat albümü olmayan mastodon bu sefer daha az progressive. müziğini şarkı trafiği anlamında basitleştirerek daha direk sludge etkili rock/metal parçalara yer veriyor.
33. bon iver - bon iver
amerikan iç savaşı'ndan çıkmış, ailesini kaybetmiş bir asker hüznünde, dinledikçe alıştığınız bir yapıda ağır top indie folk örneklerinden.
32. panda bear - panda bear meets the grim reaper
animal collective'in deneysel psychedelia'sından izler barındıran fakat ac'a ve daha önceki panda bear albümüne göre çok daha pop ve sindirilmesi kolay akılda kalıcı parçalar içeren yüksek müzikalite albüm.
31. the black keys - brothers
bu albüm 2000'lerdeki the black keys kadar garage/blues değil veya gitarlar eskisi gibi cızırtılı değil belki fakat hala oldukça retro ve başarılı bir prodüksiyonla bu sefer 60'lar soul da girmiş müziğin içine ve synthlerle hit özelliğinde birçok parça yapılmış.
30. beach house - teen dream
oldukça sofistike bir dream pop örneği. albüm 2009'da kaydedilip 2010 ocak'ta yayınlanmıştır. yeni yılı kederli ve dalgalı rüyalarla selamlamıştır.
29. kendrick lamar - good kid m.a.a.d city
müzikalite olarak bu kadar güçlü bir konsept hiphop albümünün debut bir albüm olması sanatçının daha sonraki albümlerde neler yapabileceklerinin habercisi.
28. the national - high violet
berninger'in olgun vokali, sert davul-bas yürüyüşleri, indie gitarları ile alligator'dan beri doğru formülle ilerleyen the national bir kere daha tatmin edici bir albüm ortaya çıkarıyor.
27. viet cong - viet cong
bir başka 2010'larda post-punk meşalesini taşıyan albüm. yer yer endüstriyel ve deneysel yönleriyle de öne çıkan dinamik bir albüm.
26. my bloody valentine - mbv
çok kısa bir sürede etkin olsa da müzik tarihinin en önemli gruplarından mbv'nin 22 yıl aradan çıkardığı albüm, aradan geçen uzun yılların verdiği özlemle 90'ların başındaki mbv'nin bir benzerini sunsa da hala oldukça etkileyici ve dönemdaş albümlerden kolaylıkla sıyrılıyor.
25. arcade fire - reflektor
arcade fire'ın kötü albüm çıkaramayacığını bir kere daha kanıtlayan, elektronik müzik baharatlı, new wave soslu, james murphy usülü 2013 model arcade fire.
24. atoms for peace - amok
flea, thom yorke, joey waronker ve nigel godrich'in bir araya geldiği all-star bir grup fela kuti'deki poliritimleri elektronik seslere çevirmek isteyince böyle harika sonuçlar doğabiliyor.
23. parquet courts - light up gold
90'ların salaş, lo-fi alternative/indie/punk ortamını sevenler kaçırmamalı. mükemmel bir revival albüm. benim gibi pavement'çılar yumulsun. malkmus n dakota parçası için tam benim yapacağım bir tarzda bir şarkı demiştir.
22. flying lotus - cosmogramma
yeni nesil elektronik canavarlardan flying lotus'un en uçuk albümü. idm'in içinde caz tınıları duyabileceğiniz, thom yorke'un da bir şarkıda vokalle eşlik ettiği eser.
21. swans - the seer
bir başka desdurluk swans albümü. desdurluk sıfatını açıklayamam albüm dinlenirse anlaşılır ne demek istediğim. tek solukta dinlenirse belli bir süre dünyadan soyutlanmış şekilde yaşamak zorunda kalınıyor.
20. jojo mayer/nerve - distance between zero and one
jojo mayer'in beyin eriten davul ritimleriyle nerve'ün elektronik şöleninin bir araya geldiği kraftwerk ve dubstep etkili drum n bass örneği.
19. thee oh sees - floating coffin
sex, drugs and rock n roll olayını göz önünde değil ama bir köşede yaşayan gruplar hala var. ve o gruplardan çıkma en güzel saykodelik çalışmalardan biri. bunu dinlerken uçuruma son sürat giden kafası bulanık kamyoncunun yanında oturuyorsunuz.
18. aphex twin - syro
ölüyü yataktan diriltecek beatleri ve melodileri içeren reçete. aphex twin'in üretkenlik anlamında hiçbir zaman belli bir eşiğin altına düşmediğini gösteriyor.
17. women - public strain
post-punk, psychedelia, indie karışımı pastel boya kokan bir şeyler dinlemek için birebir.
16. mac demarco - 2
gitar, synth ve insan sesi gibi basit bir girdiyle minimal bir şekilde muazzam retro özellikte müzikler yapan bir adamın debut albümü. mac demarco ele ayağa düşmeden keyfini çıkarın. bu müzikle popüler olmamak çok zor çünkü.
15. savages - silence yourself
bu albüm 83'te kaydedilip yeni dinleyiciye sunuldu denilmesine şaşırmayacağım kadar orjinal ve agresif bir post-punk örneği.
14. tame impala - lonerism
yoğun efekt kullanımı, saykodelik atmosferi ve neşeli melodileriyle geri kalan her müzikten sıyrılıp akıllarda yer ediyor.
13. d'angelo and the vanguard - black messiah
bu albüm siyahilerin 60'lar ve 70'lerde yaptığı soul ve funk albümleri kadar kailte kokuyor, fazlasıyla seçkin ve zarif. d'angelo yeni bir martin luther king'e ihtiyaçları olmadığını çünkü birlikte lider olunduğunu söylüyor.
12. ariel pink's haunted graffiti - before today
bu kadar geçmiş kokarken nasıl bu denli fütüristik durabiliyor bu albüm anlamıyorum. albümün çekiciliğinin sırrı bu sanırım.
11. autechre - exai
autechre'den alışılan beyin yakıcı elektronik ataklar ve turuncu bir gökyüzü için bu albüm harika bir seçim. lp5'a benzerliğiyle 90'lardaymışız hissi uyandırmıyor değil.
10. queens of the stone age - like clockwork
zamanın müzikal eğilimlerinden faydalanmadan, katıksız rock müziğin gayet modern ve karakteristik yapılabileceğini gösteren; güçlü davul tonları, sert basları ve distortion'lı gitarlarıyla adam gibi rock müzik dinlemek istendiğinde 2010'lardan çalınacak ilk kapı.
9. lcd soundsystem - this is happening
bir sound of silver olmayabilir fakat 70'ler synthpop, 80'ler post-punk ve disco kültüründen kendine has bir müzik ortaya çıkaran lcd soundsystem'den bir başka takdire şayan çalışma.
8. tim hecker - virgins
günümüzden oldukça doyurucu bir ambient örneği. albümdeki drone ve noise efektlere eşlik eden atonal enstrüman kullanımı insana kendini sürreal bir ortamda hissettiriyor.
7. fleet foxes - helplessness blues
büyülü vokalleri ve müzikalitesiyle insanda kuzey avrupa veya güney kanada'da göl kenarında yaşama hissi aşılayan bir başka dingin fleet foxes albümü.
6. kendrick lamar - to pimp a butterfly
90'ların başı hiphop'ın altın çağına selam çakmakla kalmayıp, harika prodüksiyon ve seçkin kadrosuyla kendi türünün klasikleri arasında yerini çoktan aldı.
5. deerhunter - halcyon digest
dream pop, shoegaze tınılarıyla akılda kalıcı vokal ve tatlı gitar melodilerinin buluştuğu 2010'lardan çıkma sayılı indie rock klasiklerinden.
4. battles - gloss drop
rock ve elektronik müziğin ortaklığında sıradışı gitar kullanımı, tribal renkli klavye efektleri, groovy ve değişken davul partisyonları ve akılda kalıcı vokal melodileriyle şarkı trafiği sürekli bir değişim içinde olan bu albüme bağlanmak elde değil.
3. godspeed you black emperor - allelujah don't bend ascend
10 yılın ardından grubun albüm kaydetmek konusunda bir tür açlık yaşadığı ve bunu bu albümle giderdiği söylenebilir. son derece kaotik ve katmanlı bir müzik. mladic'teki oryantal hava kusursuz.
2. arcade fire - suburbs
2000'lerdeki üretken indie döneminin arcade fire adına sekteye uğramadığını gördüğümüz pek bir naif albüm.
1. swans - to be kind
2014 tarihli son swans güllesi görkemli ve tekinsiz bir atmosfer yaratmasıyla bir tür müzikal ritüel olma konusunda oldukça iddialı. -
dunkirk müzikle ilgili yazılarını takip ettiğim yazarlardan, buraya naçizane bir ekleme yapmayı istedim.
geride kalan senelerde benim en çok dinlediğim, etkisini üzerimde halen hissettiğim albümleri ve bu albümlerden en sevdiğim şarkıyı aşağıya sıraladım. 2010'lu yılların en güzel şarkıları listemde uzuuunca da anlattım bazılarını, şu aşağıdaki spotify linkinden de dinleyebilirsiniz:
https://open.spotify.com/…si=mxti7gobqoerqjbl7amyxa
33. the weeknd - trilogy
https://www.youtube.com/watch?v=o1otwcd40bc
32. kasabian - velociraptor
https://www.youtube.com/watch?v=pbsqvp-olmw
31. the decemberists - the king is dead
https://www.youtube.com/watch?v=-waz7pmzheg
30. pj harvey - let england shake
https://www.youtube.com/watch?v=fov9e5eufmu
29. queens of the stone age - ...like clockwork
https://www.youtube.com/watch?v=c9ofbcjyxky
28. st. vincent - st. vincent
https://www.youtube.com/watch?v=mvaxumuhz98
27. lana del rey - born to die
https://www.youtube.com/watch?v=ce6wxdqdov0
26. mgmt - congratulations
https://www.youtube.com/watch?v=cb7iaxrcko8
25. adele - 21
https://www.youtube.com/watch?v=hlql3wqqoq0
24. the war on drugs - lost in the dream
https://www.youtube.com/watch?v=vklog252kre
23. beach house - teen dream
https://www.youtube.com/watch?v=n5kkenry2ku
22. alabama shakes - boys & girls
https://www.youtube.com/watch?v=le-3mibxqtw
21. london grammar - if you wait
https://www.youtube.com/watch?v=pkedbwsiazw
20. the black keys - brothers
https://www.youtube.com/watch?v=mpapbcbjsvc
19. two door cinema club - tourist history
https://www.youtube.com/watch?v=yxwyjyrkk5a
18. frank turner - england keep my bones
https://www.youtube.com/watch?v=5je6ynlnpl0
17. the killers - wonderful wonderful
https://www.youtube.com/watch?v=zwfolnhxiam
16. m83 - hurry up,we're dreaming- dünyanın en güzel albüm ismi olabilir :)
https://www.youtube.com/watch?v=djqqrjvmqg0
15. disclosure - settle
https://www.youtube.com/watch?v=4nskdjlpuba
14. justin timberlake - the 20/20 experience
https://www.youtube.com/watch?v=07fydneawaq
13. electric guest - mondo
https://www.youtube.com/watch?v=yefaqg3vpr8
12. of monsters and men - my head is an animal
https://www.youtube.com/watch?v=mchuw7acs8o
11. daft punk - random access memories
https://www.youtube.com/watch?v=nf-kly44hls
10. beach house - bloom
https://www.youtube.com/watch?v=57skxkpkl_k
9. foals - holy fire
https://www.youtube.com/watch?v=basgfnll2u0
8. foo fighters - wasting light
https://www.youtube.com/watch?v=4pkcfqtibmu
7. florence and the machine - ceremonials
https://www.youtube.com/watch?v=zmbtvuulm98
6. arctic monkeys - am
https://www.youtube.com/watch?v=vqh8ztgna3q
5. the black keys - el camino
https://www.youtube.com/watch?v=6k8es2bnloe
4. danger mouse & danielle luppi - rome
https://www.youtube.com/watch?v=mdlgqmkd2sm
3. vampire weekend - modern vampires of the city
https://www.youtube.com/watch?v=_mdxcdjg9p4
2. arcade fire - the suburbs
https://www.youtube.com/watch?v=9oi27uszxnq
1. sufjan stevens - carrie & lowell
https://www.youtube.com/watch?v=vq5nvjvr55q -
2010-2020 yılları arası çıkarılmış (2010 ve 2019 dahil) yabancı albümler arasından benim tamamen sübjektif ve sıralama içermeyen, rastgele dizili, 50 albümlük listem budur. 2010'lar biraz daha tuhaf bir dönem. vasatın altın çağı. müzik anlayışının çok radikal bir şekilde değiştiği, fazlaca elektroniğe kayan, r&b ve hip-hop'un tuhaflaşarak popülerleştiği, rock ve metal'in iyice cılk edildiği, yeni tür bir popüler müziğin oluştuğu, alternatife rağbet artacakken adeta alternatifin daha da öldüğü, eskilerin yeni trende adapte olmaya çalışıp da zorlandıkları, eski starların sahnelerden çekildikleri, yeni starların da müzikten ziyade bir imaj savaşı içinde oldukları cins bir dönem. öte yandan "albüm" kavramının bir nebze ölümüne de şahit olunan, "single" çıkarmanın adet haline geldiği bir dönem.
1 - stromae - racine carree - 2013
2 - bruno mars - unorthodox jukebox - 2012
3 - avicii - true - 2013
4 - sia - this is acting - 2016
5 - dua lipa - dua lipa - 2017
6 - clean bandit - new eyes - 2014
7 - griefjoy - godspeed - 2016
8 - alex torres & his latin orchestra - anejo - 2010
9 - arcade fire - everything now - 2017
10 - kosheen - solitude - 2013
11 - the radio dept. - clinging to a scheme - 2010
12 - shakira - sale el sol - 2010
13 - adele - 21 - 2011
14 - rihanna - unapologetic - 2012
15 - radiohead - king of limbs - 2011
16 - disclosure - settle - 2013
17 - swedish house mafia - until one - 2012
18 - marble sounds- nice is good - 2010
19 - angus&julia stone - down the way - 2010
20 - beirut - no no no -2015
21 - bon iver - bon iver - 2011
22 - daft punk - random access memories - 2013
23 - r.e.m. - collapse into now - 2011
24 - the chemical brothers - born in the echoes - 2015
25 - pharrell williams - g ı r l -2014
26- swedish house mafia - until now - 2012
27 - ed sheeran - divide - 2017
28 - kesha - animal - 2010
29- beyonce - 4 - 2011
30 - kamasi washington - the epic - 2015
31 - daughter - if you leave - 2013
32 - kasabian - velociraptor! - 2011
33- calvin harris - 18 months - 2012
34- mumford & sons - sigh no more - 2010
35- empire of the sun - ice on the dune - 2013
36- samuel gotard - humans of tinder - 2018
37- brazzaville - the oceans of ganymede - 2016
38 - khaled - c'est la vie - 2012
39 - parov stelar - the princess - 2012
40 - massive attack - heligoland - 2010
41 - coldplay - a head full of dreams - 2015
42 - the chainsmokers - memories...do not open - 2017
43 - onerepublic - native - 2014
44 - aphex twin - syro - 2014
45 - swans - to be kind -2014
46 - mogwai - rave tapes - 2014
47 - norah jones - day breaks - 2016
48 - hindi zahra - homeland - 2015
49 - micatone -wish i was here - 2012
50 - röyksopp - senior - 2010 -
adele-21&25
-
türkçe albümleri göz önünde bulundurursak benim listem şöyledir:
1. müslüm gürses - yalan dünya
2. bülent ersoy - aşktan sabıkalı
3. ebru gündeş - araftayım
4. ajda pekkan - farkın bu
5. tarkan - adımı kalbine yaz
6. ebru gündeş - aşık
7. tarkan - ahde vefa
8. candan erçetin - ah bu şarkıların gözü kör olsun
9. kenan doğulu - aşka türlü şeyler
10. şebnem ferah - koridor
11. ayna - mavi şarkılar
12. sezen aksu - demo
13. ebru gündeş - 13,5
14. mehmet erdem - hiç konuşmadan
15. tarkan - 10
16. mustafa sandal - organik
17. hadise - aşk kaç beden giyer
18. serdar ortaç - kara kedi
19. serdar ortaç - gıybet
20. simge - ben bazen -
* airbag - disconnected (2016)
* angus and julia stone - angus and julia stone (2014)
* blackfield - blackfield iv (2013)
* blackfield - welcome to my dna (2011)
* bryan ferry - avonmore (2014)
* bryan ferry - olympia (2010)
* daft punk - random access memories (2013)
* david bowie - the next day (2013)
* david gilmour - rattle that lock (2015)
* foo fighters - concrete and gold (2017)
* foo fighters - wasting light (2011)
* harry styles - harry styles (2017)
* heart - red velvet car (2010)
* hooverphonic - the night before (2010)
* jason mraz - love is a four letter word (2012)
* joe walsh - analog man (2013)
* lenny kravitz - strut (2014)
* michael kiwanuka - love and hate (2016)
* mike tramp - museum (2014)
* nick cave and the bad seeds - push the sky away (2013)
* ray wilson - chasing rainbows (2013)
* riverside - wasteland (2018)
* roger waters - is this the life we really want (2017)
* slash - apocalyptic love (2012)
* steven wilson - to the bone (2017)
* suede - the blue hour (2018)
* suede - night thoughts (2016)
* tom odell - jubilee road (2018)
* the war on drugs - a deeper understanding (2017)
* yes - fly from here (2011) -
malum listeye geldik. biraz geç oldu ama güç olmasın. iki yıla yakın süredir üzerinde uğraştığım bir süreci noktalayabilmek güzel bir his.
bu aslında bir kitap. 2010'ların en güzel 250 albümü'ne yer verdiğim aşağıdaki listeyi beğendiyseniz, detaylı albüm yorumları ve kapak tasarımlarının hikayeleri'ni içeren kitap halini şu linkten satın alabilirsiniz:
listenin spotify linki için buyrunuz
daha önce yayınladığım modern müzik tarihinden 250 albüm kitabını da şuradan edinebilirsiniz.
başlık konusu listeye dönecek olursak; kendileri kronolojik ilerlemektedir. en sevdiğim 100 albüm kronolojik ilerlerken, her yılın sonunda 15 tane de ek öneriye yer verdim böylece toplamda 250 albüm ortaya çıkmış oldu. her ne kadar geç kalınmış desem de kitabı yazmaya başlamak için 2019'un bitmesini beklemek sağlıklı olacaktı. karantinalar ve evde geçirilen sürenin uzaması da bu kitabı yazabilmemde etkili oldu.
2010'lar değişimin çok hızlı yaşandığı bir dönem olması sebebi ile geçmişteki müzik ile günümüz arasında bir köprü niteliğinde ve hem eskiyi hem yeniyi çözümleyebilmek adına kritik bir 10 yıl. belki enfeksiyonlar çağı diyeceğimiz bu 21. yüzyılın son sağlıklı yıllarına da ev sahipliği yapıyor.
keyifli dinlemeler...
1. vampire weekend // contra (11 ocak 2010)
2. beach house // teen dream (26 ocak 2010)
3. gorillaz // plastic beach (3 mart 2010)
4. burzum // belus (8 mart 2010)
5. flying lotus // cosmogramma (3 mayıs 2010)
6. lcd soundsystem // this is happening (17 mayıs 2010)
7. janelle monae // archandroid (18 mayıs 2010)
8. arcade fire // the suburbs (2 ağustos 2010)
9. wavves // king of the beach (3 ağustos 2010)
10. nails // unsilent death (27 eylül 2010)
11. deerhunter // halcyon digest (28 eylül 2010)
12. brian eno // small craft on a milk sea (2 kasım 2010)
2010 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
ariel pink's haunted graffiti // before today
erkyah badu // new amerykah part two return of the ankh
deathspell omega // paracletus
keith jarrett & charlie haden // jasmine
nekropsi // 1998
the soft moon // the soft moon
stereolab // not music
alcest // ecailles de lune
four tet // there is love in you
the black keys // brothers
jason moran // ten
caribou // swim
enslaved // axioma ethica odini
the drums // the drums
bonobo // black sands
13. nicolas jaar // space is only noise (28 ocak 2011)
14. pj harvey // let england shake (14 şubat 2011)
15. fleet foxes // helplessness blues (5 mart 2011)
16. battles // gloss drop (6 haziran 2011)
17. jojo mayer & nerve // the distance between zero and one (11 haziran 2011)
18. the drums // portamento (2 eylül 2011)
19. atlas sound // parallax (7 kasım 2011)
20. oneohtrix point never // replica (8 kasım 2011)
2011 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
beastie boys // hot sauce committee part two
james blake // james blake
grouper // a i a alien observer
miguel zenon // alma adentro the puerto rican songbook
gevende // sen balık değilsin ki
tim hecker // ravedeath, 1972
steven wilson // grace for drowning
death grips // exmilitary
colin stetson // new history warfare vol. 2 judges
mastodon // the hunter
bon iver // bon iver
destroyer // kaputt
shabazz palaces // black up
vektor // outer isolation
jay-z & kanye west // watch the throne
21. portico quartet // portico quartet (30 ocak 2012)
22. burial // kindred (12 şubat 2012)
23. vijey iyer trio // accelerando (24 şubat 2012)
24. hiatus kaiyote // tawk tomahawk (1 nisan 2012)
25. death grips // the money store (24 nisan 2012)
26. fiona apple // the idler wheel (18 haziran 2012)
27. diiv // oshin (26 haziran 2012)
28. parquet courts // light up gold (15 ağustos 2012)
29. godspeed you! black emperor // allelujah! don't bend! ascend! (1 ekim 2012)
30. kendrick lamar // good kid, m.a.a.d city (22 ekim 2012)
2012 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
converge // all we love we leave behind
badbadnotgood // bbng2
scott walker // bisch bosch
mac demarco // 2
krallice // years past matter
robert glasper experiment // black radio
ty segall band // slaughterhouse
she past away // belirdi gece
billy woods // history will absolve me
tame impala // lonerism
frank ocean // channel orange
beach house // bloom
metz // metz
carter tutti void // transverse
swans // the seer
31. autechre // exai (5 mart 2013)
32. thee oh sees // floating coffin (16 nisan 2013)
33. savages // silence yourself (6 mayıs 2013)
34. queens of the stone age // ...like clockwork (3 haziran 2013)
35. disclosure // settle (3 haziran 2013)
36. jon hopkins // immunity (3 haziran 2013)
37. boards of canada // tomorrow's harvest (5 haziran 2013)
38. balina // balina (17 haziran 2013)
39. true widow // circumambulation (23 temmuz 2013)
40. tricot // t h e (2 ekim 2013)
41. darkside // psychic (8 ekim 2013)
2013 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
the master musicians of jajouka // the road to jajouka
chick corea trio // trilogy
speedy ortiz // major arcana
farazi v kayra // hayalet ıslığı
altar of plagues // teethed glory and injury
vampire weekend // modern vampires of the city
run the jewels // run the jewels
grave babies // crusher
james holden // the inheritors
arctic monkeys // am
atoms for peace // amok
the knife // shaking the habitual
my bloody valentine // mbv
oneohtix point seven // r plus seven
arcade fire // reflektor
42. freddie gibbs & madlib // pinata (18 mart 2014)
43. mac demarco // salad days (1 nisan 2014)
44. swans // to be kind (12 mayıs 2014)
45. aphex twin // syro (19 eylül 2014)
46. run the jewels // run the jewels 2 (24 ekim 2014)
47. mitski // bury me at makeout creek (11 kasım 2014)
48. andy stott // faith in strangers (18 kasım 2014)
49. d'angelo and the vanguard // black messiah (15 aralık 2014)
2014 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
badbadnotgood // iii
flying lotus // you're dead!
parquet courts // sunbathing animal
liars // mess
objekt // flatland
alvvays // alvvays
todd terje // it's album time
clipping. // clppng
the war on drugs // lost in the dream
damon albarn // everyday robots
kiasmos // kiasmos
iceage // plowing into the field of love
eno & hyde // high life
africa express // africa express presents... terry riley's in c mali
dean blunt // black metal
50. panda bear // panda bear meets the grim reaper (9 ocak 2015)
51. preoccupations // viet cong (20 ocak 2015)
52. makaya mccraven // in the moment (20 ocak 2015)
53. kes // kamlama (6 mart 2015)
54. kendrick lamar // to pimp a butterfly (15 mart 2015)
55. sufjan stevens // carrie & lowell (31 mart 2015)
56. blur // the magic whip (27 nisan 2015)
57. metz // metz ii (4 mayıs 2015)
58. kamasi washington // the epic (5 mayıs 2015)
59. jamie xx // in colour (29 mayıs 2015)
60. tame impala // currents (17 temmuz 2015)
61. khruangbin // universe smiles upon you (6 kasım 2015)
62. shye ben tzur, jonny greenwood and the rajasthan express // junun (20 kasım 2015)
63. ennio morricone // the hateful eight (18 aralık 2015)
2015 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
julia holter // have you in my wilderness
the garden // haha
amir elsaffar // crisis
courtney barnett // sometimes i sit and think, and sometimes i just sit
death grips // the powers that b
batushka // litourgiya
lower dens // escape from evil
earl sweatshirt // i don't like shit, i don't go outside
sleater kinney // no cities to love
napalm death // apex predator - easy meat
milo // so the flies don't come
mgla // exercises in futility
troyka // ornithophobia
everything everything // get to heaven
vince staples // summertime '06
64. david bowie // blackstar (8 ocak 2016)
65. radiohead // a moon shaped pool (8 mayıs 2016)
66. badbadnotgood // iv (8 temmuz 2016)
67. wilco // schmilco (19 temmuz 2016)
68. frank ocean // blond (20 ağustos 2016)
69. yussef kamaal // black focus (4 kasım 2016)
70. a tribe called quest // we got it from here... thank you 4 your service (11 kasım 2016)
2016 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
fat white family // songs for our mothers
uyama hiroto // freeform jazz
mitski // puberty 2
car seat headrest // teens of denial
kendrick lamar // untitled unmastered.
agar agar // cardan
run the jewels // run the jewels 3
jeff rosenstock // worry.
snarky puppy // culcha vulcha
ulcerate // shrines of paralyses
aesop rock // the impossible kid
julian lage // arclight
paul simon // stranger to stranger
danny brown // atrocity exhibition
anna meredith // varmints
71. thundercat // drunk (4 şubat 2017)
72. kendrick lamar // damn. (14 nisan 2017)
73. slowdive // slowdive (5 mayıs 2017)
74. her's // songs of her's (12 mayıs 2017)
75. mount kimbie // love what survives (8 eylül 2017)
76. alvvays // antisocialities (8 eylül 2017)
77. king krule // the ooz (13 ekim 2017)
78. christian scott tunde adjuah // the centennial trilogy (27 ekim 2017)
2017 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
idles // brutalism
tyler, the creator // flower boy
nduduzo makhathini // ikhambi
ezhel // müptezhel
king gizzard and the lizard wizard // sketches of brunswick east
lcd soundsystem // american dream
brockhampton // saturation ii
balina // kaybetmenin mitolojisi
art feynman // blast off through the wicker
jaimie branch // fly or die
vince staples // big fish theory
sampha // process
tinariwen // elwan
protomartyr // relatives in descent
jay-z // 4 44
79. islandman // rest in space (12 ocak 2018)
80. mgmt // little dark age (9 şubat 2018)
81. against all logic // 2012-2017 (17 şubat 2018)
82. u.s. girls // in a poem unlimited (20 şubat 2018)
83. sons of kemet // your queen is a reptile (30 mart 2018)
84. kali uchis // isolation (6 nisan 2018)
85. beach house // 7 (11 mayıs 2018)
86. brad mehldau trio // seymour reads the constitution! (19 mayıs 2018)
87. rolling blackouts coastal fever // hope dawns (15 haziran 2018)
88. idles // joy (as an act of resistance) (31 ağustos 2018)
89. yves tumor // safe in the hands of love (5 eylül 2018)
90. daughters // you won't get what you want (26 ekim 2018)
2018 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
arp // zebra
denzel curry // ta13oo
low // double negative
anna von hausswolff // dead magic
judas priest // firepower
jonny greenwood // phantom thread
ambrose akinmusire // origami harvest
viagra boys // street worms
tim hecker // konoyo
the garden // mirror might steal your charm
khruangbin // con todo el mundo
nine inch nails // bad witch
amen dunes // freedom
beak> // `>>>`
dead can dance // dionysus
91. little simz // grey area (1 mart 2019)
92. quelle chris // guns (29 mart 2019)
93. weyes blood // andromeda (5 nisan 2019)
94. fontaines d.c. // dogrel (12 nisan 2019)
95. tyler, the creator // igor (17 mayıs 2019)
96. hildur guanodottir // chernobyl (31 mayıs 2019)
97. black midi // schlagenheim (21 haziran 2019)
98. thom yorke // anima (27 haziran 2019)
99. purple mountains // purple mountains (12 temmuz 2019)
100. yazz ahmed // polyhymnia (11 ekim 2019)
2019 yılından göz atılabilecek diğer albümler:
floating points // crush
michael kiwanuka // kiwanuka
gesaffelstein // novo sonic system
alex g // house of sugar
foals // everything not saved will be lost
sharon van etten // remind me tomorrow
freddie gibbs & madlib // bandana
linda oh // aventurine
blood incantation // hidden history of the human race
fat white family // surfs up!
matmos // plastic anniversary
clipping. // there existed an addiction to blood
desert sessions // vols. 11 & 12
resavoir // resavoir
jpegmafia // all my heroes are cornballs
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap