hesabın var mı? giriş yap

  • arabînin birisi atlı olarak yola çıkar. uzun yol aşılır, arabî bevl etmek için atından iner. bu arada at, ordaki bir bahçenin ağaçlarının yapraklarından yer.
    bunu gören bahçe sahibi öfkelenir ve yerden aldığı taşı ata atar, at ölür.

    öfkesine yenilen arabî de yerden bir taş alır ve o kişiye atar, eceli gelmiş olan adam o taş sebebiyle ölür.
    adamın mirasçıları arabîden davacı olurlar ve kısas isterler.

    durum resullullah'a intikal eder ve hükmetmesi istenir.
    halk, ölen adamın mirasçılarını kısas değil de diyet istemek hususunda ikna etmeye çalışır, ancak başarılı olamazlar.
    kısas yapılmasını yani arabînin öldürülmesine karar verilir.

    ancak arabî der ki:
    - bana 3 gün müsaade edin. geride bıraktığım yetimlerim ve onlar için sakladığım altınlarım var. izin verin gideyim, altınları ve yetimleri birisine emanet edip, geri geleyim der.

    rıza gösterilmez zira adamın geri döneceğinden kimse emin değildir.
    arabî halkın içinde bakınır ve bir sahabeye yönelerek:

    - sen benim yerime vekil olur musun? der.

    bu sahabe ebu zer'dir ve teklifi kabul eder.
    arabî yola çıkar, şayet geri dönmezse öldürülecek olan ebu zer olur.

    aradan 3 gün geçer ve arabî geri gelmez.
    ancak günün tam olarak tamamlanması için akşam olmasını beklerler.
    bu esnada halk ebu zer için hayıflanmaktadır.

    derler ki ebu zer'e:

    - neden bilmediğin bir kimseye vekil oldun?

    cevap verir mübarek:

    - kabul etmeyip, "müslümanlar arasında yardımlaşma kalmamış mı dedirtseydim?" der.

    akşamın son saatlerinde ilerden bir toz bulutu görülür.
    gelen o arabîdir.

    - sadece bir atım vardı. çatlatırcasına koşturdum ve gelirken öldü. geri kalan kısmı yürümek zorunda kaldım, bu yüzden geç kaldım diyerek durumu izah eder.

    bu sefer halk arabîye sorar:

    - gitmiş, ölümden kurtulmuştun. neden geri geldin?
    - geri gelmeyip "müslümanlar arasında ahd e vefa kalmamış mı dedirtseydim?"

    olan biteni izleyen davacılar, elbette ki durumdan etkilenir ve diyete razı gelirler. hatta akabinde diyetten de vazgeçerler.

    ve derler ki:

    - biz onu affetmeyip, müslümanlar arasında mürüvvet kalmamış mı dedirtseydik?

  • evin oğlu sokaklarda gezerken gelen misafire hizmet etmek zorunda kalan kızdır. okuldan yorgun bir şekilde döndüğünde bile annesi kapıyı açar açmaz "hemen misafirlerin elini öp." diye uyarılan kızdır. kardeşi bilgisayarda takılırken, misafirlere çay ikram eden kızdır. annesinin sürekli kaş göz hareketlerine maruz kalan kızdır. misafir gelecek diye temizlik yapan, misafir gitti diye temizlik yapan, misafire yatak açan, misafirin yatağını toplayan kızdır. özetle; eve gelen misafirin oğlunu skine bile takmayan kızdır, işi başından aşkındır.

  • ımamoglu'nun gereken şartları taşıdığının birer birer ortaya çıkması durumu.

    magduriyet ===> check
    hapis tehdidi ==> check
    muhtar bile olamaz ===> check
    diploma ===> check
    cumhurbaskanligi ===> loading

  • genel kanının aksine bira ile tanışması, daha doğrusu bira yapımında olmazsa olmaz bir bileşen konumuna gelmesi m.s. 12'nci ilâ 14'üncü asırlar arasında gerçekleşmiş olan bitki.

    altı bardakta dünya tarihi isimli ilgi çekici kitabın yazarı tom standage, antik mısır istisnası haricinde antik ve klasik çağdaki biralar ile orta çağ ve sonrasındaki biralar arasındaki farkın da aslında şerbetçiotu kullanımından kaynaklandığını ifade etmektedir. antik mısır'da sulandırılmış ve günümüzdeki lager kıvamına oldukça yakın bir çeşit bira tüketildiği bilinmekteyken bilhassa milattan önceki dönemlerde mezopotamya uygarlıklarının üretimini geçekleştirip tükettiği biranın çok daha koyu ve şerbetçiotu tadı barındırmadığından meyveli şaraba çalan bir tadı olduğu da dile getirilmektedir.

    aynı eserde standage, günümüzde sahra altı afrikası olarak bilinen bölgede cilalı taş devrinden kalma ve mısır, akdarı ve sorghum* gibi bitkilerden imal edilen oldukça tok ve eski usül biraların hâlen bulunur olduğunu da dile getirmektedir. bu biralar, tıpkı antik çağlarda ve hatta daha evvelinde olduğu gibi şerbetçiotu içermemektedir.

  • bu amk sınavı madem bu kadar hızlı açıklanabiliyordu bizim zamanımızda niye hayvan gibi beklettiler lan ?

  • episode 7'a göre daha karanlık ve psikolojik olacağı fragmanından hissedilen film. episode 7 zaten, "hey biz yeni 3'leme çekiyoruz, bu da ilk halkası," şeklinde tanıtım amaçlıydı. ama şu fanatiklerin "efsane" yorumlarına gülüyorum - george lucas bile yeni seriden umudunu kesmişken, filmi efsane diye yorumlamak size mi kalmış? ota boka efsane deyip esas efsane 4-5-6'ya hakaret etmeyin bari. fanatikliğin her türlüsü boktan!

    fragmanda da bayağı güzel kesip biçip ekleme çıkarma yapmışlar. birbirine bakan, konuşan, ateş eden tiplerin yarısından fazlası filmde başka şekilde gözükecek, bariz belli yani.